שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אוניברסיטת ביר זית: תא הסטודנטים של חמאס ניצח את הפתח
תא הסטודנטים של ארגון החמאס ניצח בפעם השנייה ברציפות בבחירות לאגודה וגברו על נציגי ארגון הפתח באחד הקמפוסים הגדולים ביו"ש
הודעת הניצחון של חמאס | צילום: אוניברסיטת ביר זית

תא הסטודנטים של חמאס ניצח בבחירות שנערכו היום (רביעי) באוניברסיטת ביר זית, אחד הקמפוסים הגדולים והמובילים של הפלשתינים ביו"ש. בתום ספירת הקולות הסתבר כי ארגון הטרור זכה ב-25 מושבים, וגבר על רשימת הסטודנטים של הפת"ח שקיבלה 20 מושבים בלבד. יתר הקולות הלכו בעיקר למפלגות השמאל הפלשתיניות.

הבחירות לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת ביר זית שמצפון לרמאללה, יצאו הבוקר לדרך עם שלוש רשימות מרכזיות שהתמודדו על 51 מושבים. עיקר התחרות הייתה בין הרשימה שמזוהה עם תא הסטודנטים של חמאס לבין זו של פתח. שיעור ההצבעה השנה היה גבוה במיוחד ועמד על 77% מתוך כ-12 אלף סטודנטים שהיו בעלי זכות בחירה.

עוד מבחזית החדשות

לתוצאות קדמו קמפיינים סוערים שערכו נציגי שתי הרשימות במהלך מסע הבחירות בקמפוס. נראה שהתחרות בין שני הצדדים, חמאס ופתח, התמקדה בשאלה, מי יותר קיצוני ביחס לישראל, כאשר כל רשימה ניסתה להציג עמדה מיליטנטית יותר כלפי ישראל כדי לזכות באהדת הקהל.

הקמפיין של חמאס הדגיש את מעורבותם של אנשי הארגון בלחימה בעזה ובביצוע פיגועים נגד ישראל. הסטודנטים של חמאס לעגו לרשימה של פתח ומתחו ביקורת על מדיניות התיאום הביטחוני של אבו מאזן תוך האשמת מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית בשיתוף פעולה עם ישראל. הסטודנטים של פתח, מצידם, התגאו בכך שפעילי "ערין אלאסוד" ו"גדודי חללי אל-אקצא" של פתח מעורבים בפיגועים נגד ישראל.

זו השנה השנייה ברציפות שחמאס מנצח בבחירות בקמפוס ביר זית. בבחירות שנערכו לאגודת הסטודנטים בשנה שעברה, גברה הרשימה של חמאס על זו של פתח עם ניצחון גורף של 28 מושבים לעומת 18 בלבד לתנועה של אבו מאזן. מדובר בהישג שני משמעותי לחמאס בקמפוסים ביו"ש בתוך שבוע. בבחירות שנערכו בשבוע שעבר באוניברסיטת אנג'אח בשכם, ניצח תא הסטודנטים של חמאס לאחר שגרף 40 מושבים לעומת 38 לפתח.

תוצאות הבחירות אינן מעידות על "קץ שלטונו של אבו מאזן", אך הן מצביעות על המשך המגמה של עלייה בפופולריות של חמאס בקרב הצעירים ביו"ש. סקרי דעת קהל שפורסמו בשנתיים האחרונות הצביעו על ירידה בתמיכה באבו מאזן בדעת הקהל הפלשתינית, מה שמסביר את חוסר ההתלהבות של יו"ר הרשות לערוך בחירות כלליות להנהגת התנועה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים