שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אוחנה: "לא נועצתי עם נתניהו לפני מינוי המפכ"ל"
מפכ"ל נכנס
השר לביטחון פנים מתייחס למינוי המפכ"ל החדש ומעמיד פרופורציות, "מי שמצפה שהכול ייפתר מהיום למחר כמובן לא יזכה לכך, שבתאי יודע שמצפים לו אתגרים והוא נערך לזה"
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה עם המפכ"ל הנכנס קובי שבתאי | צילום: באדיבות המצלפ

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מתייחס למינוי המפכ"ל החדש שאושר בסוף השבוע על ידי ועדת גולדברג למינוי בכירים בשרות הציבורי ומביע תקווה כי המינוי יוכיח את עצמו בשטח ובמבחן התוצאה.

בראיון לינון מגל ויריב אופנהיימר ב 103FM נשאל אוחנה על הפשיעה בצפון, בדרום ועל האירועים האחרונים בלוד כשהוא נדרש לחוסר המשילות של הממשלה במקומות אלו והשיב, כי לפתחו של המפכ"ל החדש ממתינים אתגרים רבים גם בתחומים אלו.

"אני חושב שיש הרבה משימות לפתחו של המפכ"ל החדש, הוא יודע זאת. מי שמצפה שהכול ייפתר מהיום למחר כמובן לא יזכה לכך", אמר אוחנה.

אוחנה התייחס לאירועי הימים האחרונים בהפגנות הימין בירושלים ואמר כי מדובר באירועים מטרידים ואף שוחח בענין עם מ"מ המפכ"ל שנכנס לתפקידו רק ביום שישי. "אני מאוד מוטרד מהאלימות, אני קורא לציבור, לכל הציבור דרך אגב, זה בסדר גמור להפגין ולהביע מחאה נגד נושאים כאלה ואחרים, אבל חס וחלילה, לאלימות לא תהיה סלחנות".

על ביקורו בבית משפחת סנדק אמר השר לביטחון פנים, כי אין מקום לגרימת אי נוחות בביקור, שכן "אני לא מכיר שמשפחת סנדק הפכה ניידות משטרה, אז מה המסר הכפול כאן?".

אוחנה נשאל האם ביקר בעבר אצל משפחות חשודים בזריקת אבנים שהם אינם יהודים כמו גם על אי הגיבוי למשטרה כפי שבא לידי ביטוי מהשלכות הביקור והבהיר' "יש פה משפחה שאיבדה את בנה והם נגעו לליבי, הטרגדיה הזאת, שהיא ללא ספק טרגדיה של אובדן של נער בן 17, חייבה אותי מוסרית לגשת לנחם אותם ולהביע את צערי".

הוא הוסיף, כי "לגבי המסקנות מה קרה שם, למיטב ידיעתי עוד לא פורסמו כי החקירה עוד נמשכת, יש חקירה של מח"ש ואני כמו כל עם ישראל ממתין בכיליון עיניים לדעת מה באמת קרה שם, ואני מקווה שתיחשף התמונה המלאה ואז נוכל להביע את דעתנו".

"המשטרה לא צריכה לחכות להוראות ממני לפעול בנחרצות, היא עושה זאת. כל אימת שיש הפרעה של החוק והסגר המשטרה מטפלת בכך. על פי אופי האלימות שמתעוררת, גם התגובות של המשטרה בהתאם. גם בבלפור נעצרו אנשים וגם בהפגנות של נוער הגבעות"

באשר למינוי המפכ"ל נשאל אוחנה האם בטרם קיבל החלטה בענין, נועץ עם ראש הממשלה והשיב, "אני אומר בצורה הכי ברורה התשובה היא לא וזה נכון גם למינויים במשרד המשפטים, כשמיניתי לא התייעצתי אלא ראיינתי אנשים, אני עושה את המינויים על פי מה שאני רואה. בהקשר הזה לא נועצתי עם נתניהו, כן עשיתי עבודת מחקר רצינית מאוד כדי לראות את הפעילות של הניצבים המיועדים. שבתאי הביא את החיל לשיאים חדשים ובעזרת השם אני מקווה שיישם את זה במשטרת ישראל הוא האיש המתאים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים