שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אדלשטיין הנחה: לבטל את הבידוד במלוניות
בכפוף לבדיקה
שר הבריאות הנחה את בכירי משרדו לפעול לבטל את בידוד המלוניות בהקדם לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה • קיש: "מי שלא יסכים להיבדק ילך למלונית"
חה"כ יולי אדלשטיין | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה את בכירי משרדו לפעול לבטל את בידוד המלוניות בהקדם לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה. "כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי", מסר השר אדלשטיין.

כעת, משרד הבריאות מכין צו חדש לפיו כל מי שינחת בישראל יופנה למלונית – אלא אם יסכים לבצע בדיקת קורונה כבר בשדה התעופה, ואז יוכל להשתחרר לביתו. את התקנה החדשה יש להעביר בקבינט הקורונה ובהמשך בוועדת החוקה, כך שגם אם הצו יקבל את אישור השרים – הוא לא יחול לפני מחר. אם כך, כשהצו יעבור – כל מי ששוהה כיום במלונית ישתחרר לאחר בדיקת קורונה.

סגן שר הבריאות יואב קיש הסביר בציוץ שפרסם כי "כל מי שיחזור מחו"ל יהיה חייב בבידוד. מי שייבדק בשדה ילך לבידוד ביתי. מי שלא יסכים להיבדק ילך לבידוד במלונית. מי שנמצא עכשיו במלוניות יוכל לעבור לבידוד ביתי, אחרי בדיקה".

הוראתו של אדלשטיין באה בעקבות מחאת השבים מחו"ל נגד הכניסה למלוניות והתנאים בבידוד, וקריאות חברי כנסת שונים לבטל את התקנה. אתמול מחו עשרות מבודדים במלוניות בירושלים על כך שאינם משתחררים לביתם, ובשבוע שעבר, אחרי שהחלטת קבינט הקורונה נכנסה לתוקף, מאות נוסעים סירבו להתפנות משטח נתב"ג למלוניות.

במשרד הבריאות עוד התלבטו אתמול אם להורות על ביטול הנוהל מיידית – או לחכות שתוקף ההחלטה יפוג מאליו. ההחלטה לשלוח לבידוד כפוי את השבים ממדינות אחרות לישראל ספגה ביקורת ציבורית רבה וגם תרעומת על התנאים, ומהנתונים שבידי משרד הבריאות עולה שפחות מ-50% מהשבים מחו"ל באמת פונו בפועל למלוניות. 

שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול הערכת מצב עם גורמי המקצוע במערכת הביטחון והודיע כי יש לחזור באופן מיידי למתווה "כנפי חיל" של משרד הביטחון כפי שהוצג בקבינט הקורונה, תוך התאמתו למציאות החדשה שבה יש חובת בידוד מכלל המדינות. לפי המתווה הזה- מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, יופנה לבידוד ביתי תוך ליווי וסיוע של נציג הפרויקט ביישוב מגוריו.

"גנץ לא יתמוך בקבינט בהארכת הבידוד במלוניות", נמסר. יש לציין, כי נכון להיום ישנה יכולת לבצע מדי יום אלפי בדיקות בשדה התעופה, לאור מכרז מזורז שקידמה מערכת הביטחון ביחד עם רש"ת ומשרד הבריאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים