שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אגודת ישראל נגד נתניהו: "לא נצביע בעד התקציב"
בתום דיון שקיימו הערב חברי "אגודת ישראל" בביתו של השר גולדקנופף לגבי הפערים בתקציב | קוראים לכל חברי "יהדות התורה" שלא לתת יד לתקציב המדינה ן
נציגי אגודת ישראל בביתו של השר גולדקנופף | צילום: באדיבות המצלם

נציגי אגודת ישראל התכנסו הערב (רביעי) בביתו של היו"ר שר השיכון יצחק גולדקנופף כדי לדון בנושאים השנויים במחלוקת ובפערים שטרם הוסדרו. הפערים באים לידי ביטוי בין היתר סביב דרישות תקציב החינוך, הרשות לזהות יהודית של סגן שרת התחבורה, אורי מקלב ופערים תקציביים במשרד ירושלים ומסורת ישראל שנמצא בידי השר מאיר פרוש.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי באגודת ישראל צפויים להוציא מכתב בו הם קוראים לכל סיעת יהדות התורה "לא לתת את ידה לתקציב כזה עד לתיקון המצופה וההכרחי של כלל הסעיפים". באגודת ישראל הבהירו כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אין מנדט להתעלם מהסעיפים שהובטחו כמו חוק הגיוס, תקציב רטרואקטיבי לישיבות ולכוללים, מוסדות המוכש"ר, מוסדות הפטור ונושאים מהותיים נוספים.

עוד מבחזית החדשות

בהודעה רשמית מטעם אגודת ישראל נכתב: "הוחלט לעמוד על קיום ההסכם שנחתם עם רשימת "יהדות התורה" ובכלל זה ההתחייבות לתקציבי ילדי הת"תים בחורי הישיבות ואברכי הכוללים". עוד נכתב: "כידוע, מאז ומתמיד בהוראת גדולי ישראל נושא זה היה הראשון בהסכם הקואליציוני. דרישתנו היחידה היא יישום ההסכם במלואו. נאמנות ומחויבות קואליציונית חייבת להיות דו צדדית".

כזכור, ראש הממשלה קיים אמש ישיבה בנוגע לדרישות התקציביות של אגודת ישראל סביב נושא החינוך, ובמהלך הפגישה לא הגיעו לכלל הסכמות. חברי הכנסת של אגודת ישראל מאיימים שלא להצביע בעד התקציב אם לא יקבלו תוספת תקציב לחינוך החרדי. הדרישה עלתה כבר בתחילת המשא ומתן. לטענתם, ההבטחות שקיבלו בנוגע לחינוך החרדי לא קוימו ומדובר במאות מיליוני שקלים. על פי הסכמים הקואליציוניים הובטח לחברי הכנסת החרדים, בין היתר כי תקציב האברכים יעלה מ-662 שקלים לכל אברך למענק של 1,150 שקלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים