שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אביגדור ליברמן: ברוח מגילת אסתר, קודם היה ליהודים רע, אבל בסוף הכול נגמר טוב
ליברמן נאם אמש לראשונה בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית: "ראש הממשלה מנסה להקים פה מדינת הלכה ומונרכיה משפחתית" | לדעתו: תוך פחות מחודש הממשלה תיאלץ להתפטר
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: דוברות ישראל ביתנו

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהגיע אמש לראשונה לנאום בהפגנה באשדוד, התראיין היום ל-ynet ואמר כי "כל המאמצים שהם עושים, כאילו מפשרה, זה פשוט ניסיון למרוח ולהרדים. כמו תמיד, נתניהו מנסה להרדים את כולם ולהעביר מה שתואם לאינטרסים האישיים שלו".

לדברי ליברמן: "לוין אמר שאם עוצרים את החקיקה אז הוא מתפטר, וגפני אמר שאם לא יחוקקו את פסקת ההתגברות אז הוא יפרק את הממשלה. גם נתניהו אמר בקולו שהוא לא מוכן לעצור לשנייה אפילו לשנייה אחת. ברור שאין פה שום כוונה אמיתית להגיע להידברות, אלא רק לנפנף את העניין". לדעת ליברמן "אנחנו נגיע למשבר חוקתי שלא ידענו כמותו, והאחריות היא קודם כל על הממשלה שמביאה אותנו למצב הזה. הקואליציה הזאת יכולה לעצור ולנסות להגיע למשהו שהוא בקונצנזוס רחב. כרגע אין שום נכונות".

עוד מבחזית החדשות

אם חוקי הרפורמה המשפטית יעברו בקריאה שלישית, ליברמן "מצפה מבג"ץ שיפסול אותם, ואז באמת כל אחד צריך להחליט למי הוא מציית". לדבריו, "הנשיא הופך לדמות מפתח, והוא יכול כמי שמייצג את הממלכתיות באופן הכי טהור שאפשר, להגיד שהוא מצפה מכל המוסדות הרשמיים והעומדים בראשם לציית קודם כל לפסיקה של בית המשפט העליון".

לדעת ליברמן, המשבר החוקתי עשוי להביא להתפטרות הממשלה. "אנחנו נגיע לאותו משבר ותהיה הכרעה ברורה, ואני חושב שאחרי זה לא תישאר להם שום ברירה אחרת אלא להתפטר", אמר. "זה ברוח מגילת אסתר, בהתחלה ליהודים היה רע, אבל בסוף הכול נגמר טוב. אז אני בטוח שגם הפעם מעז ייצא מתוק".

ליברמן תקף את נתניהו והממשלה ואמר כי הוא "מנסה להקים פה מן מונרכיה ומדינה הלכה. כשאני מסתכל על החוקים של גפני, שהוא רוצה חוק יסוד לימוד תורה ולבטל את חוק השבות, וכשאני רואה שעם כל הבעיות מתעסקים עם חוק החמץ, זו פשוט מדינת הלכה בדרך שתהיה גם מונרכיה של משפחת נתניהו".

ליברמן התייחס גם גם לקריאות של אנשי מילואים לסרבנות מילואים ואמר כי: "אין שום מקום לדיבורים על סירוב לשרת, אני חושב שזה לא נכון". למרות זאת, טען ליברמן כי "מדובר במיטב בנינו, אנשים שבאמת לקח במבצעים הכי נועזים למען מדינות ישראל. הם לא פוליטיקאים ולא אנשי ציבור, וגם אצלם לפעמים הזעם עולה מעל הראש. ככה צריך לפרש את זה".

"לא יכול להיות שידביקו למילואימניקים כל מיני תוויות. במקום להתעסק בביטחון ובאיחוד העם, קוראים לטייסים ולאנשי סיירת מטכ"ל וכוחות מיוחדים טרוריסטים ואנרכיסטים. זה טירוף מוחלט ופגיעה בחוסן הלאומי", אמר ליברמן. "החברה הישראלית, ובממשלה הזו במיוחד, חוטאת חטא ארוך שנים כלפי מילואימניקים. לא יכול להיות שחברה רק הולכת בכיוון ההפוך ומנסה להוציא חלק גדול מאנשים ממעגל המשרתים. יש פה פגיעה באנשי מילואים, ויש פגיעה בעיקרון של שיוויון בנטל".

עוד מבחזית החדשות

לטענת ליברמן, "כשאני לוקח את כל המספרים והמגמות, אז תוך ארבעה חמישה חודשים אנחנו נהיה במשבר כלכלי מהחמורים שידענו. המגמה פה היא מאוד ברורה, לא צריך פה חתן פרס נובל". הוא הוסיף כי צריך פשוט "להסתכל כמה כסף נכנס למדינת ישראל וכמה כסף יוצא ממדינת ישראל. בנוסף למשבר חוקתי, נגיע גם למשבר כלכלי".

לגבי דברי שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס שאמר על השר סמוטריץ' כי הוא "היה רוצה לזרוק את סמוטריץ' מהמטוס" אמר ליברמן כי: "גם שגריר ארצות הברית צריך להקפיד על השפה הדיפלומטית, וזו לא בדיוק שפה דיפלומטית". לדבריו, "סמוטריץ' טעה פה טעות חמורה. כולנו טועים ולכולם יש פליטות פה, אבל כדאי היה פה פשוט להתנצל ולא לנסות להתחכם ולהתפלפל".

הצטרפו ועקבו אחר

5 תגובות

  1. נכון.
    אבל היה קודם רע כשליברמן ומנסור עבאס היו בממשלה.
    מצביעי ליברמן חלקם הגדול אינם יהודים, מנסור עבאס אינו יוהדי, מצביעי מר"ץ אינם יהודים.
    אז קודם שלטו הגויים ועכשיו היהודים.
    פורים שמח

  2. תסבירו לדוברמן שעד עכשיו שהוא היה בממשלה היה ליהודים רע ..ומעכשיו שביבי עלה נהיה טוב …וזה רוח המגילת אסתר ..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים