שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אבו מאזן שלח אגרת, מלך ירדן התקשר
תנחומים מדיניים
שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח לפני מספר דקות עם מזכיר המדינה האמריקאי. לפני מספר דקות התקשר אל שר החוץ, גם שר החוץ האמיראתי, עבדאללה בן זאיד
ראובן ריבלין | צילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיבל היום, טרם כניסת השבת, את אגרת התנחומים של יו״ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בעקבות האסון בהר מירון. באגרת מביע עבאס את צערו ״על האסון שגרם למותם של עשרות קורבנות,״ ומוסיף: ״אנו מתפללים עבור הקורבנות ומאחלים החלמה לפצועים".

במקביל, נשיא המדינה שוחח עם מלך ירדן עבדאללה השני, אשר התקשר אליו למסור את תנחומיו של העם הירדני למדינת ישראל על אובדן החיים הנורא באסון בהר מירון שהתרחש אמש. הנשיא הודה למלך ומסר כי החיבוק האמיץ לו זוכה מדינת ישראל בשעה קשה זו מידידיה ברחבי העולם מרחיב לב ומחזק.

תנחומים למדינת ישראל זורמים אל לשכת הנשיא משעות הבוקר בין היתר ממלך ספרד, פליפה השישי, מלשכת האפיפיור שבוותיקן, מנשיאי המדינות: גרמניה, אוסטריה, קפריסין, יוון, גיאורגיה, פינלנד, איטליה, פולין וסרביה ומראשי הממשלות של אוסטרליה ושוודיה ומהאיחוד האירופי.

שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח לפני מספר דקות עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אשר התקשר אליו למסור את תנחומיה של ארה"ב והשתתפותה בצערה עם מדינת ישראל, בעקבות האסון הנורא בהר מירון.

שר החוץ אשכנזי הודה לעמיתו וציין בפניו כי ישראל פועלת לסייע למשפחות ההרוגים בעלי האזרחות האמריקאית ודואגים להבאת המשפחות לישראל בהקדם האפשרי. עוד סיפר שר החוץ למזכיר המדינה כי משעות הבוקר הגיעו אליו ולמשרד החוץ עשרות הודעות תנחומים, וכי הבעת סולידאריות זו עם העם הישראלי מעודדת ומחממת את הלב.

לפני מספר דקות התקשר אל שר החוץ, גם שר החוץ האמיראתי, עבדאללה בן זאיד. אל לשכת שר החוץ ולמשרד החוץ הגיעו במהלך היום הודעות ניחומים ממספר מדינות ערביות, לרבות ממדינות עימן אין לישראל יחסים דיפלומטיים.

מוקדם יותר נמסר כי "משרד החוץ מבקש להודות לגורמים הרבים מרחבי העולם ששלחו את תנחומיהם ומסרי השתתפות בצער בעקבות האסון הכבד בחגיגות ל"ג בעומר בהר מירון". שר החוץ של בחריין, עבלטיף אל זיאני, שלח איגרת תנחומים לשר החוץ אשכנזי ושר החוץ של גרמניה, אייקו מאס שלח מסרון אישי לעמיתו בישראל.

נשיאי רוסיה, סרביה וקפריסין, ראש ממשלת בריטניה, רומניה וליטא, סגנית ראש ממשלת אוקראינה, שרי חוץ ומשרדי החוץ של הודו, שבדיה, צ'כיה, סלובקיה , צרפת, איטליה הא"א, ושגרירים וגורמים רבים נוספים העבירו בשעות האחרונות את מסרי סולידאריות והשתתפות בצער למדינת ישראל. כמו כן, לרשתות החברתיות של משרד החוץ מגיעים אלפי מסרי השתתפות בצער מהעולם כולו כולל ממדינות ערב רבות.

שר החוץ גבי אשכנזי כתב היום בחשבון הטוויטר שלו: "הלב דואב על האסון הכבד שהתרחש הלילה במירון. אני מבקש לחזק את ידי כוחות ההצלה שפעלו במהלך כל הלילה ועדיין פועלים במקום להצלת חיים. ליבנו עם המשפחות. יהי זכר הנספים ברוך. רפואה שלמה לפצועים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים