איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים הכריז היום (חמישי) על סכסוך עבודה בחברות אגד תעבורה, סופרבוס ודן בדרום. בעוד שבועיים יוכל האיגוד להשבית את תנועת האוטובוסים בערים נתניה, קווים מרכזיים בירושלים ועוטף ירושלים, אשקלון, עפולה טבריה שדרות, באר שבע ועוד. ועדי הנהגים מוחים על תנאי העסקתם ובראשם שכר הנהגים.
תם פרומוביץ ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "לדאבוננו רק צעדי שביתה הובילו להעלאת שכר הנהגים. כך קרה כששבתנו ב-2015 וב-2018 ומסתמן לצערנו שכך גם הפעם. החברות סובלות כבר כמה שנים ממחסור חמור בנהגים. נהגים בערים בהם פועלות החברות מעדיפים לשבת בבית ולא לחזור למקצוע ההזה, הגיע הזמן להתעורר ויפה שעה אחת קודם".
הארון שובש יו"ר ועד העובדים בסופרבוס: "שרת התחבורה מצדיקה את הכאב שלנו, אבל בכדי להציל את הענף נדרשת הרבה יותר מאמפתיה. נהגי האוטובוס הפכו לעובדי קבלן- מאבדים את הותק שצברנו בכל פעם שנכנס זכיין או ליתר דיוק קבלן חדש. מפעילים את התחבורה הציבורית אבל לא נחשבים עובדי ציבור. סופגים אלימות מצד נוסעים אך תיקי התקיפה נסגר מחוסר עניין לציבור משום שאין דין הנהג המותקף כדין הרופאה או העובד הסוציאלי. לנהגים נמאס להיות שק החבטות של הציבור! הגיע הזמן לשנות".
אתמול הפגינו עשרות נהגים מן החברות השונות בירושלים. צעדי מחאה נוספים צפויים בשבועיים הקרובים. "אנו קוראים לארגוני העובדים האחרים, להצטרף אלינו למאבק משותף. להפגנות יש משמעות סמלית חשובה אך הן לא משנות מציאות. כפי שניתן לראות גם בימים אלה- רק השבתה גורמת למעסיקים ולמשרדי הממשלה לחפש פתרונות מעשיים", נמסר מהארגון.
מקס מורוגובסקי, יו"ר 'תחבורה בדרך שלנו': "ארגון כוח לעובדים שוב אינו מפספס הזדמנות לקחת את נוסעי התחבורה הציבורית כבני ערובה בכל מאבק אפשרי. אנו תומכים בשיפור תנאי ההעסקה של הנהגים ובראש ובראשונה להגדרת תפקיד הנהג כמקצוע, אך לא נאפשר פגיעה בנוסעי התחבורה הציבורית והשבתת השירות החיוני".
"תחבורה בדרך שלנו" תשמח להצטרף לכל מסמך מדיניות העוסק במעמד הנהג, בשיפור הכשלים הנובעים מהחלפת מפעיל במכרז ובהסדרת המסופים ובהתאמתם לנהגים. חבל ש"כוח לעובדים" בוחרים באיום בהשבתה ובפגיעה בנוסעים במקום לקדם מדיניות שתטיב עם הנהגים, מובילי הדרך".