שיתוף
תגובות
חדשות » משרד הבינוי והשיכון: עשרות מליוני שקלים יושקעו במקלטים בערי הצפון
הגנה על העורף
לאור המצב הביטחוני המתוח בגבול הצפון, הנחה שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף לבצע מהלך מהיר להשמשת מקלטי הבניינים בערי הצפון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר השיכון יצחק גודלקנופף | צילום: קובי גדעון, לע"מ

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: ״משרד הבינוי והשיכון עושה כל שביכולתו לסייע בעת הזאת. מהלך חשוב זה נעשה בשיתוף משרד האוצר וראשי הרשויות בערי הצפון לטובת שמירה על חיי האזרחים. המשרד ימשיך להעניק פתרונות לאתגרים שנמצאים בפתחנו ולבחון כל מהלך שיכול להטיב עם הציבור״.

מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: ״הסטת התקציב בסך עשרות מיליון ש״ח מבטאת את מצב החירום שהמדינה שרויה בה. שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים וביצוע פעולות שישמרו על הציבור הרחב הם אלה שמנחים את עבודת המשרד בכללותה. נבצע מהלך זה במהירות האפשרית וללא עיכובים״. 

עוד מבחזית החדשות

לאור המצב הביטחוני המתוח בגבול הצפון, הנחה שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף לבצע מהלך מהיר להשמשת מקלטי הבניינים בערי הצפון. גורמי המקצוע פנו לראשי הרשויות במטרה למפות את המקלטים בערים ומצבם, ועלה כי אכן קיים צורך מהותי לנושא מאחר והאחריות לטיפול במקלטי המבנים נמצאת תחת ועדי הבתים ומרביתם לא מטופלים כראוי. 

בימים האחרונים, פנה מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן לגורמים במשרד האוצר במטרה לקבל אישור להסטה תקציבית עבור הנושא, הבוקר התקבל האישור והמבצע יצא לדרך. משרד הבינוי והשיכון יבצע בעצמו השמשה כוללת של מקלטים בבניינים שבהם דיירי דיור ציבורי, ויאשר תמיכה תקציבית ברשויות מקומיות לצורך ביצוע השמשה של מקלטים בכל היישובים מקו חיפה- טבריה צפונה.

חלוקת העבודה להשמשת המקלטים תבוצע בידי הרשויות המקומיות ובמעקב של גורמי המקצוע במשרד במטרה לטפל ולהביא לשימוש בעת חירום. בין הצעדים שינקטו לטובת השמשת המקלטים כוללים – פינוי פריטים, התקנה ובדיקת תקינות של כלים סניטריים בדיקה של תקינות הדלתות, החשמל, מים וביוב, אוורור והשלמה של כל סידור בטיחותי נדרש ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים