שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » מה עושים אם יש יונים במרפסת שמש?
מרפסת שמש היא נכס יקר ערך. אנחנו חיים במדינה עם אקלים נוח, שמאפשר לשבת מתחת לכיפת השמיים במשך רוב ימות השנה, לאורך שעות רבות, וליהנות מאוויר נעים
דרכים להרחיק יונים ממרפסות | צילום: mali maeder - PEXELS

מרפסות שמש משמשות אותנו לאירוח חברים וקרובי משפחה, וגם כשאנחנו יושבים בה לבד, על כוס קפה או כוס בירה, יש נחת רבה. החיבור לטבע תורם מאוד לתחושה הכיפית, אבל יש גם גורם שעלול לחבל בכך – יונים.

קודם כל , היונים מביאות איתן לכלוך דומה בדמות לשלשת. בנוסף, הצואה של היונים עלולה למשוך חרקים וגם מזיקה לרהיטים ולשאר הפריטים במרפסת, ובלא מעט מקרים יש בה חיידקים ו-וירוסים שעלולים לעבור גם אל בני הבית. עוד מרכיב במטרד הוא רעש, ולכן כדאי לדעת איך להרחיק יונים במרפסת שמש,.

פתרון יעיל וגם אסתטי

אחד הפתרונות הפרקטיים ביותר נגד יונים הוא רשת. הרשת חוסמת באופן גורף את היכולת של יונים להיכנס לחלל מסוים – אבל במרפסת שמש היא פוגעת בזרימת האוויר ובאפשרות ליהנות מהנוף, ולכן היא לא מומלצת.

כשמחפשים פתרון שיהיה גם יעיל וגם אסתטי, יש מספר אפשרויות. הנפוצות ביותר הן דוקרנים, חוט רטט ופס הלם, וכדאי להכיר את כולן, וכך לבחור באופן מושכל את האופציה הכי מתאימה למרפסת השמש שלכם.

איך לבחור דוקרנים נגד יונים?

דוקרנים להרחקת יונים נחלקים ל-2 קטגוריות: דוקרנים מפלסטיק שהמחיר שלהם נמוך אבל גם העמידות שלהם נמוכה יחסית, ודוקרני נירוסטה שמחזיקים מעמד זמן רב יותר אבל הם גם יקרים יותר. במרבית המקרים הפתרון היקר הוא זה המשתלם לטווח ארוך.

בחירה נוספת היא של צורת הדוקרנים: על מעקה צר כדאי להתקין דוקרנים בצורת האות N, כשהמקום שעליו עומדות יונים מעט רחב יותר יתאימו דוקרנים בצורת Z שכבר כוללים 3 שורות ולא 2, ויש גם דוקרנים עם 4 שורות בצורת W.

היתרונות של חוט רטט לגירוש יונים

גם חוט רטט מבטיח הרחקת יונים מהמרפסת שלכם לצמיתות, כשהיתרון המרכזי שלו הוא היותו כמעט בלתי מורגש (ובפרט בהשוואה לדוקרנים). עיקרון הפעולה פשוט: כשהיונה מנסה לעמוד על החוט הוא רוטט, ואי הנוחות משגרת את היונה לחפש מקום אחר, ולא אצלכם במרפסת. חשוב למתוח את החוט היטב כדי להבטיח רטט, ולאחר מכן לוודא אחת לחודש או חודשיים שהוא עדיין מתוח.

האם פס הלם חשמלי פוגע ביונים?

כשאנחנו רוצים לסלק את היונים ממרפסת השמש, אנחנו שואפים לעשות זאת כמובן מבלי לפגוע בהן. בהקשר זה חשוב להדגיש שגם פס ההלם, בדיוק כמו חוט רטט או דוקרנים נגד יונים, לא מזיק להן. הזרם החשמלי שתרגיש יונה שתנחת על הפס הוא זרם חלש, ולכן היא לא נפגעת חלילה – אלא רק מורתעת.

האם יש עוד דרכים להרחיק יונים ממרפסות?

בנוסף לשלושת הפתרונות הנ"ל, יש גם אופציה של הצבת דחליל – אם כי היא פחות מומלצת. הסיבה לכך היא שלרוב היונים יש חושים חדים, ולכן הן יבינו שמדובר בפסל שלא באמת מסכן אותן. כשהדחליל לא משכנע, אין בעצם מה שירתיע את היונים, ואתם תיאלצו לסבול מלכלוך ורעש. כמו כן ניתן למצוא מוצרים שמבטיחים הרחקת יונים אלקטרונית, אולם גם הם מתאפיינים באפקטיביות נמוכה למדי.

העלות של הרחקת היונים ממרפסת השמש

אחרי שמבינים איך אפשר להרחיק יונים ממרפסת שמש, וגם מהן השיטות הפחות טובות, עולה באופן טבעי השאלה כמה עולה להרחיק יונים מהמרפסת.

העלות של חוט רטט היא 50 עד 120 ש"ח למטר. עבור פס הלם חשמלי תשלמו בין 100 ל-200 ש"ח למטר, ואילו דוקרנים עולים 30-40 ש"ח למטר כשמדובר באופציה הזולה (כאמור פלסטיק), או 80-120 ש"ח למטר כשמדובר על דוקרני נירוסטה איכותיים, כולל התקנה.

צריכים חברה להרחקת יונים? הזמינו את סטופ יונים: https://www.stopyonim.co.il

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים