שיתוף
תגובות
חדשות » כלכלה טובה: מדד המחירים עלה ביולי ב-0.3% בלבד
מנתוני מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עולה כי המדד עלה ב0.3% בלבד | האינפלציה ירדה ל-3.3% | מחירי הדירות ירדו ב-0.2%
סופרמרקט, אילוסטרציה | צילום: צפת.נט

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה הערב (שלישי) את מדד המחירים לצרכן לחודש וכן את מדד מחירי הדירות. מהנתונים עולה כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3% בלבד. עלייה זו תואמת את התחזיות האופטימיות ומביאה את האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים לרמה נמוכה של 3.3% לעומת 4.2% בחודש הקודם.

הירידה במדד הייתה צפויה, אך גם עליית מחירים חודשית של 0.3% היא עליית מחירים גבוהה למדי ומשקפת אינפלציה שנתית הגבוהה מהיעד העליון של בנק ישראל. בנוסף, נתונים אלו צפויים לסייע לבנק ישראל שלא להעלות את הריבית בהחלטה הבאה בעוד כשבועיים וחצי ב-4 בספטמבר.

עוד מבחזית החדשות

עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף הירקות והפירות (3.4%), בסעיף הדיור והתחבורה (עלייה של 0.7%), ובסעיף המזון שעלה ב-0.4%. לעומת זאת, ירידות נרשמו בסעיף ההלבשה וההנעלה (ירידה של 4.8%), ובסעיפי הריהוט והציוד לבית והתקשורת שירדו ב-1.2%.

מגמת ריסון האינפלציה נובעת בעיקר מהמדיניות המוניטרית המרסנת שבנק ישראל מנהיג בשנה וחצי האחרונות כשהעלה את הריבית מרמה של 0.1% עד לרמה של 4.7%. כמו כן, גם המדיניות הפיסקלית של הממשלה הייתה מרוסנת יחסית והתקציב שאושר שיקף שיעורי גירעון נמוכים מאלו המותרים בחוק.

עוד מבחזית החדשות

מדד מחירי הדירות (חדשות ויד שנייה) עלה ב-5.2% תוך שנה, בין החודשים מאי-יוני 2022 למאי-יוני 2023. במקביל מחירי הדירות החדשות עלו ב-5.8%. מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מאי – יוני 2023 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים אפריל – מאי 2023, נמצא כי מחירי הדירות ירדו ב-0.2%.

בסעיף שכר הדירה (ללא שכירות ציבורית) נרשמה עלייה של 0.5%. בשכר הדירה החודשי עבור השוכרים שחידשו חוזה נרשמה עלייה של 3.8% ועבור השוכרים החדשים נרשמה עלייה של 9%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים