שיתוף
תגובות
כללי » הכירו את אתר חשמלית – מהפכת רפורמת החשמל

כולנו מכירים את חברת החשמל, כולנו יודעים שהיא ספק החשמל של מדינת ישראל ושדרך החברה כולנו מקבלים חשמל היישר לבית. בשנים האחרונות בוצעו רפורמות בחשמל ששינו את המצב המוכר לנו.

קצת הסטוריה

החל משנות ה90 התבצעו תהליכי ליברליזציה רבים בישראל, הפרטות קופות החולים, מפעלים שהיו שייכים למדינה ועוד. התהליכים גרמו למדינה לנסות ליצור ליברליזציה גם במשק החשמל הישראלי וכך נוצר 'חוק משק החשמל' ו'רשות החשמל' בשנת 1996. במהלך השנים הוקמו וועדות שונות שקידמו תהליכים נוספים במשק החשמל בישראל שדחפו ליצירת שוק חופשי ותחרות בענף.

לאחר  משא ומתן ארוך וקשיים רבים, הועברה החלטת ממשלה מס' 3859 בשנת 2018 שכללה את הרפורמה במשק החשמל ושינוייים מבניים בחברת החשמל עצמה. מספר שבועות לאחר מכן החקיקה של הרפורמה הועברה בכנסת והרפורמה יצאה לדרך.

מהי רפורמת החשמל?

ניתן לחלק את שירותי החשמל לשלושה חלקים עיקריים: ייצור (יצור החשמל בתחנות כוח), הולכה (העברת החשמל מהתחנות ללקוחות) ואספקה (מכירת החשמל ללקוחות).

עד לפני הרפורמה חברת החשמל שלטה בכל החלקים. אמנם יש הגיון בכך שתחום ההולכה ישלט ע"י חברת החשמל בלבד בגלל שאין טעם בהקמת עמודי חשמל וכבלי חשמל חדשים בכל פעם שמישהו רוצה לעבור מחברת חשמל אחת לאחרת. הדבר דומה לחברה שהקימה פס רכבת מירושלים לתל אביב, אחרי שהפס הוקם אין טעם שחברה נוספת הרוצה להתחרות בחברה הראשונה תתחיל להקים בעצמה גשרים ומנהרות עצומים כדי לפתוח קו רכבת מתחרה, מובן לכולם שמדובר בבזבוז משאבים ללא צורך. בשני החלקים האחרים הייצור והאספקה לא היה היגיון בנתינת מונופול לחברת החשמל.

הרפורמה למעשה עשתה בדיוק את זה: היא ביטלה את השליטה הבלעדית של חברת החשמל בייצור ובאספקה והותירה אותה עם שליטה מלאה רק בהולכה, החלק שגם ככה אין היגיון בהוצאתו לתחרות בשוק החופשי כפי שהסברנו.

מה ניתן לעשות בזכות הרפורמה?

בזכות הרפורמה נפתחה תחרות בין ספקי חשמל פרטיים שהחלו להיכנס לשוק החשמל. יש כיום למעלה מארבעים חברות פרטיות שמייצרות חשמל ומספקות אותו לצרכנים הפרטיים. התחרות שנוצרה מכך גורמת לחיסכון אדיר של עד עשרות אחוזים בחשבונות החשמל.

דרך טובה מאוד ופשוטה לחישוב החיסכון בחשבונות החשמל ניתן לעשות במחשבון החשמל של אתר 'חשמלית' (https://chashmalit.co.il/). למחשבון יש להזין כמה קווט"ש (כמות צריכת חשמל) אתם צורכים בחודש או חודשיים ומיד עם ההקלקה על כפתור החישוב יוצגו לפניכם הצעות המחיר של ספקיות החשמל השונות בהתאם לצריכה שהזנתם למחשבון. בנוסף ניתן לראות שם את החיסכון ביחס למה שאתם משלמים כיום בתעריף של חברת החשמל והכול בצורה פשוטה וברורה לכל אחד.

איך מצטרפים לרפורמה ועוברים לספק חשמל פרטי?

על מנת להצטרף לרפורמה ולהנות מאספקת חשמל של חברה פרטית וזולה יותר מחברת החשמל יש להתקין 'מונה חשמל חכם' המשדר את נתוני הצריכה לספקית החשמל שלכם. לאחר שהתקנתם את המונה כדאי להשוות מחירים בין חברות החשמל השונות והמסלולים השונים שהם מציעים.

ההשוואה היא לא תמיד פשוטה כל כך מכיוון שהחברות מציעות מסלולים הכוללים הנחות שונות לפי פרמטרים רבים כמו יום בשבוע, הנחה מיוחדת לשנה הראשונה, השנייה או השלישית ועוד. על מנת לעשות לכם את החיים קלים הדרך האולטימטיבית להשוואת ספקי חשמל נמצאת באתר חשמלית. ניתן לראות באתר את כל ההנחות וההטבות שמציעות החברות ברורה לעין ובלי לעבור בין עשרות אתרי האינטרנט של ספקיות החשמל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים