שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לראשונה מתחילת המלחמה: זלנסקי יוצא לארה"ב, "לחזק את יכולות ההגנה שלנו"
נשיא אוקראינה זלנסקי צפוי להגיע לביקור חריג בבית הלבן | הוא מתכוון לבקש מהאמריקאים שיעבירו למדינתו חבילת סיוע ביטחונית רחבה בסך 45 מיליארד דולר
נשיא אוקראינה וולדומיר זלנסקי | צילום: Sergei Chuzavkov, שאטרסטוק

הבוקר (רביעי) אישר נשיא אוקראינה זלנסקי את הדיווחים בארה"ב כי הוא נמצא בדרכו לארה"ב, לדבריו כדי "לחזק את יכולות ההגנה של אוקראינה". זלנסקי מסר כי הוא יישא דברים בקונגרס וכי הוא וביידן יפגשו בנוסף לפגישות מדיניות עם אישים שונים. זאת לאחר כ-10 חודשי מלחמה, לראשונה ייצא זלנסקי מגבולות אוקראינה. אתמול דיווחו כלי התקשורת בארה"ב על הביקור, שנשמר בסוד עד לרגע האחרון, בשל חששות בטחוניים.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי שלחה מייל לחברי בית המחוקקים וביקשה מהם לשוב לוושינגטון למושב המיוחד "למען התמקדות מיוחדת בדמוקרטיה". על פי הדיווחים, זלנסקי ישהה בוושינגטון מספר שעות בלבד, לפני שיחזור לאוקראינה. עוד דווח כי הביקור של נשיא אוקראינה מגיע בעקבות הזמנתו של ביידן מה-14 בדצמבר.

עוד מבחזית החדשות

הביקור של זלנסקי הוא על רקע הצבעת המחוקקים בארצות הברית על חבילת הוצאות לקראת סוף השנה האזרחית, שמתוכה יוקצו 45 מיליארד דולר כסיוע חירום לאוקראינה. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי חבילת הסיוע הצבאית שתעניק ארה"ב לאוקראינה לקראת ביקורו של זלנסקי תעמוד על 1.8 מיליארד דולרים.

אתמול דווח ברשת CNN כי ארה"ב החליטה באופן סופי להעביר לאוקראינה סוללות הגנה אווירית מדגם פטריוט וכן ערכות JDAMלדיוק של חימוש והפיכתו לחימוש מונחה. גם נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי צרפת תספק לאוקראינה מערכות ארטילריה נוספות מדגם Ceasar, בקוטר 155 מ"מ בתחילת 2023. 

אוקראינה מבקשת כבר מספר חודשים ממדינות המערב, לספק לה מערכת פטריוט בעקבות מטחי הטילים הרוסיים המתמשכים, אך האתגר הלוגיסטי של משלוח ותפעול מערכות אלו הוא לא פשוט. בניגוד למערכות הגנה אוויריות קטנות יותר, סוללות טילי הפטריוט דורשות כוח אדם רב כדי לתפעל אותן וגם זמן האימונים ממושך ונמשך בדרך כלל מספר חודשים.

אתמול ערך נשיא אוקראינה זלנסקי ביקור חשאי בבאחמוט שבמחוז דונייצק. עיר זו הפכה בשבועות האחרונים לחזית הלחימה העיקרית בין רוסיה לאוקראינה. ביקורו זה של זלנסקי בבאחמוט, היה הביקור הקרוב ביותר לחזית הלחימה, בעיר שגובה מידי יום חייהם של מאות לוחמים משני הצדדים, וזכתה לכינוי "מטחנת הבשר" של המלחמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים