שיתוף
תגובות
חדשות » מנכ"ל זק"א: "נמשיך להגיע לזירות באפוד זק"א"
לאחר שהוחזרו לפעילות
מנכ"ל ארגון זק"א דובי ויסנשטרן: "אגף שלם במשטרה בחר להילחם דווקא במתנדבי זק"א, במקום לעטוף ולחבק את מי שבחרו לסייע למשטרה"
זק"א בזירת האסון | צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

אמש (שני) הוחזרו לפעילות מנכ"ל ארגון זק"א דובי ויסנשטרן ומפקד זק"א ירושלים בנצי אוירינג ומתנדבים נוספים לאחר שהושעו מכיוון שלבשו אפודי מגן של זק"א בזירת הפיגוע בירושלים.

במשטרה החליטו לאחרונה על נוהל חדש לפיו, אסור למתנדבי הארגונים השונים המטפלים בכבוד המת ללבוש את אפודי הארגון. בנוסף, כלל המתנדבים מחויבים להתגייס למשטרה תחת אגף המתנדבים.

מהלך המשטרה עורר זעם רב בקרב המנדבים מנכ"ל זק"א ויסנשטרן שלח מכתב לאלפי המתנדבים בארגון בו הוא מסביר את הבעייתיות בנוהל החדש של המשטרה שלטענתו מנוגד להלכות כבוד המת.

בכירים בארגון טוענים כי המשטרה "מאיימת לשלול את הפעילות למען כבוד המת של מתנדבי הארגון המפורסמת וידועה בכל העולם, עד כדי כך שגם ארגון האו"ם מכיר באופן רשמי בפעילותם בזירות אסון".  אחד מבכירי הארגון קובל על כך כי מחלקת המתנדבים במשטרה מעולם לא סייעה לא לכבוד המת ולא לשמירת החי לדבריו "אין מקומם יותר מלראות אותם כעת פועלים באופן ממוקד נגד מלאכי החסד של אמת, מתנדבי זק"א, שמקדישים את כל חייהם למען קדושת המת ועבור שמירת ההלכה המסורה בקפידה".

את המכתב למתנדבים פתח המנכ"ל בדברי שבח על פעילות הארגון ועבודת הקודש של המתנדבים: "בשלושים וארבע השנים האחרונות אנו פועלים בחרדת קודש בזירות השונות בארץ ובעולם. בפעילותנו זכינו לקדש שם שמיים, להביא למנוחות הרוגים ונפטרים שאיש לא האמין שיזכו לכך, תוך שאנו מביאים נחמה למשפחותיהם".

"פעלנו במצבים שלא יאמנו, בקצוות העולם ומתחת לבית. נלחמנו. נלחמנו למען כבוד המת בכל מצב, מול כל גורם ובכל סיטואציה. איש לא יוכל להבין את המאמצים שנדרשים מאתנו כמתנדבי זק"א בכל טיפול באיבוד צלם אנוש. איש לא יבין את גדלות הנפש שנדרשת בכל יציאה לליקוט שרידי אנוש ואיש לא שותף בנשימה העמוקה שאנו נדרשים לאגור לפני שאנו מגיעים ללוות את המשפחות ברגע הקשה ביותר".

המנכ"ל התייחס למתח עם המשטרה בתקופה האחרונה וכתב "במשך השנים בחרנו לשתף פעולה עם משטרת ישראל על מנת לפעול יחד באופן מסודר, כגוף הצלה אשר מסייע למשטרת ישראל. נוצר נוהל רשמי והסכם בלתי כתוב שאפשר לנו לפעול בשטח באופן ששומר על כבודם של ההרוגים ובמקביל עונה על תקנות המשטרה". "לצערי, מול כל האתגרים הקשים עמם מתמודדים מדינת ישראל ומשטרת ישראל, אגף שלם במשטרה בחר להילחם דווקא במתנדבי זק"א, במקום לעטוף ולחבק את מי שבחרו לסייע למשטרה".

לטענת המנכ"ל "בתקופה האחרונה מחק אגף המתנדבים במשטרה את נוהל זק"א, מחק 34 שנות זק"א והחליט לקחת עלינו בעלות ולשנות את שמינו ומהותנו, אך לא נוכל להסכים לכך. מול פגיעה בכבוד המת מעולם לא אמרנו נואש ואיננו מתכננים להתחיל בכך עכשיו".

עוד הבהיר המנכ"ל "נוהל אח"י פוגע בכבוד המת" "בפרטיו הטכניים שמתעלמים מהלכות כבוד המת, אוסרים עלינו לבצע פעולות חיוניות למען כבוד המת בזירה ומותירים את ההחלטה מהו כבוד המת לכל קצין זוטר, תוך שמעקרים את תפקידנו, ובמהות שלו, שמוחקת עשרות שנות ניסיון, מאבק, מקצועיות וידע הלכתי".

"נוהל אח"י פוגע בנו, במתנדבי זק"א, במלאכים שעומלים במלאכת הקודש יום וליל למען הציבור בסיטואציות הכי קשות  מבלי לבקש דבר בתמורה. בחסד של אמת. אין מילים שיוכלו להסביר מה דורשת מכם הפעילות בזק"א. רק אנשים שכל מהותם היא חסד ונתינה מסוגלים לעשות את פעילות זק"א מתוך אינטרס טהור".

המנכ"ל פונה במכתבו למתנדבים "משך תקופה ארוכה כאבנו את ההשפלה שחוויתם, את הביזיון שעברו אחינו בזק"א בעקבות הנוהל החדש, מתוך הבנה ומחילה על כבוד זק"א כשחשבנו שהדבר יביא להבנות שיסייעו לשמירה על כבוד המת, אך ישנו גבול. לבישת אפוד אח"י צועקת ביזוי כבוד המת על כל המשתמע מכך".

"אנו נמשיך להגיע לזירות בהן איש לא מסוגל לפעול, נמשיך ללחום למען הציבור בכל קצוות תבל, כאנשי גוף ההצלה זק"א. נמשיך ללקט רקמות ולהתמודד עם מראות זוועה כדי להביאם למנוחת עולמים  כשאנו לבושים בבגדינו, לבושים באפוד זק"א. גם אם פירוש הדבר הוא הפסק פעילותנו במשטרת ישראל".

לדבריו, "אנו פועלים כרגע בהכוונת ועד רבני זק"א מול הדרגים הפוליטיים, מול נהלי המשטרה ומול חוקי המדינה, בניסיון להגיע להבנות עם אגף המתנדבים במשטרה, עד שניווכח בתוצאה הראויה למען כבוד המת ולמענכם".

והוא מסיים את מכתבו "זוהי מלחמת קודש על כבוד המת. זו המלחמה של כולנו, זו המלחמה האישית שלך. כמו בכל אירוע חסד של אמת, מתנדב שיכול לסייע מתבקש להתגייס למאבק, לפנות ולהפנות רעיונות ולהמשיך לייצג בגאווה את הארגון כולו, כגוף אחד בלב אחד".

לאחרונה החליטו במשטרה על נוהל חדש האוסר על מתנדבי הארגונים השונים לחבוש אפוד של הארגון בזמן הטיפול בכבוד המת. בארגון זק"א טענו כי המשטרה מנסה להצר את צעדי המתנדבים וניסו להגיע להידברות מול אגף המתנדבים אך לאחר שהבינו כי הם נתקלים בחומה בצורה, הוחלט בארגון לפנות ישירות למפכ"ל. בארגון טוענים במכתב למפכ"ל כי הצעדים נעשו בעקבות פעילותם של גורמים שונים נגד זק"א.

במכתב, שכותרתו "מסע ציד של משטרת ישראל נגד מתנדבי זק"א", טוען מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן כי המשטרה "בוחרת להשפיל, לבזות ולפגוע במתנדבי זק"א, כשהיא מתעלמת מתלונותינו אודות העבריינים שכל מטרתם היא לפגוע בנו ובכבוד המת, ולתדהמתנו  מתעדפת אותם ומעניקה להם את הזכות למלא את מקומנו".

עוד כותב מנכ"ל הארגון "ארגון זק"א, גוף הצלה בעל הכרה ממשלתית, פועל כבר עשרות שנים יד ביד עם משטרת ישראל"  "שיתוף הפעולה המבורך שלנו הביא לקידוש ה' גדול, יצר סדר בזירות מב"ט לפי ההלכה ומנע מלחמות מיותרות על כבוד המת בין הגופים. אין זה סוד שאנחנו נמצאים תחת מתקפה מגופים שכבוד המת אינו בראש מעייניהם, אלא הגדולה והממון. פנינו למשטרת ישראל שוב ושוב בתלונות כנגד אותו גוף, אך לא נעשה דבר. משך תקופה ארוכה ניסינו לפעול במתינות, לפנות להגיונם של העומדים בראשה של משטרת ישראל ואגף המתנדבים, אך לא עוד".

בהתייחסו להשעייתו מהארגון כותב ויסנשטרן "ביום חמישי האחרון הושעה מפעילותו במשטרה מפקד זק"א במחוז ירושלים בנצי אוירינג  איש שידיו קדושות וכל כולו חסד של אמת, רק כי העז ללבוש אפוד זק"א במהלך טיפולו בכבוד המת בזירת הפיגוע בירושלים. יחד עמו הושעתי גם אני ואנשי חסד נוספים מזק"א, כשכל עווננו הוא לבישת אפוד זק"א".

"גם לאחר ההשעיה המבזה, גם לאחר שמשטרת ישראל אמרה בפה מלא שאין לנו כל ערך מבחינתה ו-34 שנות חסד נמחקות בגלל אינטרסים, החלטנו מתוך אמונה במערכת והערכה למשטרה שלא לשרוף את מערכת היחסים המכבדת (שכלל הנראה אינה הדדית), למחול על כבודנו ולהמשיך לפעול למען כבוד המת, מתוך הבנה ששיח מכבד עם אנשים ישרים יוביל לתוצאות. תוך כדי הניסיון להגיע להבנות, משטרת ישראל המשיכה לפגוע ולבזות את מתנדבנו, בין אם הוצאות הודעות תפוצה באזהרה שלא יעזו ללבוש אפוד זק"א בשמו הם פועלים ובין אם בקיום פגישות עם עבריין שכל תכלית פעילותו היא פגיעה במתנדבי זק"א".

ויסנשטרן שיבח את מתנדביו בפני המפכ"ל  וכתב "מתנדבי זק"א אינם רודפי כבוד, מתנדבי זק"א פועלים כבר עשרות שנים בשקט ובצנעה יחד עם משטרת ישראל ומעולם לא התקבלה תלונה על פעילותנו במסגרת זו, אלא תעודות הוקרה ואותות הצטיינות על מסירות נפש. איש לא יוכל לעמוד במקומם של מתנדבי זק"א, ואנו איננו מתכננים להעניק לאיש את ההזדמנות הזו".

בסיום פנייתו למפכ"ל כתב מנכ"ל זק"א: "בשמם של אלפי מתנדבי זק"א שלוחמים למען כבוד המת, למענם של אלפי לוחמי זק"א שמוסרים את נפשם, אני קורא לך ליצור שיח אמיתי, להקפיא את ההליכים שפוגעים במתנדבי זק"א ולבחון את המשך שיתוף הפעולה ביננו לבין משטרת ישראל. משך שנים פעלנו כדי למנוע מלחמות ביננו משך שנים קיבלנו על עצמנו כל נוהל ותקנה של המשטרה על מנת שנוכל להמשיך לפעול יחד. אך כך, המצב לא יוכל להימשך".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל פועלת כל העת למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור היא משימה מורכבת במיוחד וכרוכה פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות כאשר מעל הכול, שמירה על חיי אדם".

"בכל הנוגע לאירועי פח"ע ואירועים פליליים בכלל, זירת האירוע מנוהלת ע"י משטרת ישראל, שמהווה גורם מאשר לכניסת אנשים או גופים שונים לזירות אלו. 'כחלק מתהליכי הפקת לקחים מאירועים שונים, הוחלט כי לזירות מסוג זה יכנסו אך ורק מי שהוסמך על ידי המשטרה ופועל באופן מלא ומדויק על פי פקודות המשטרה וסר למרות המפקדים באירועים השונים. משטרת ישראל מכבדת את העשייה הציבורית של ארגונים שונים ומוקירה את הניסיון המצטבר שלהם וקוראת לארגונים הללו להצטרף למשטרה על פי הנהלים המסדירים את הפעילות בזירות השונות".

"אשר לאירוע בירושלים, מדובר בצורך מבצעי חקירתי של פעילות מעבדות חבלה וזיהוי פלילי, על כן כל מי שלא היה נחוץ לפעילות זו, לרבות שוטרים ומתנדבים מגופי הצלה שונים, התבקש לצאת מהזירה עד סיום פעילותם".

הצטרפו ועקבו אחר

2 Responses

  1. המפכ"ל הזה מתגלה כאסון דומה לקודמיו. האם מתכוונים כבר לפעול במהרה לפטר אותו ולהציב מפכ"ל ראוי שיבצע ניקוי אורוות במשטרה, יתקן את כל פשעי המשטרה וישלח קציני משטרה שפשעו לכלא?

  2. בסד

    בן גביר היי לך משימה נוספת
    משטרה חלולה
    משטרה רעה
    בריונים במדים שחורים כמלאכי חבלה אמיתיים חלאת אדם מלאי רוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים