שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ ניר אורבך נבחר ליושב ראש ועדת הכנסת
ברוב בוחרים
ועדת הכנסת בחרה בח"כ ליושב ראש הוועדה האחראית על סדרי הדיון, מינויו של אורבך ובחירת ההרכבים הביאו למחלוקת בקרב חברי הכנסת
ניר אורבך | צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

הבוקר (שלישי) בחרה ועדת הכנסת בחבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) ליושב ראש הוועדה, האחראית על סדרי הדיון, חוק ונהלים הנוגעים להתנהלות הכנסת. בחירת ההרכבים כולה והתנהלות הקואליציה הביאו למחלוקת בקרב חברי הכנסת, שהתרעמו לנוכח אי ההסכמות.

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי אמר, "בחודש האחרון עשיתי מאמצים גדולים לפשר בין הצדדים. אף שזה לא בדיוק התפקיד שלי, נטלתי את משימת הגישור. במוצאי שבת הזמנתי את שני הצדדים לפגישת גישור. הרגשתי אכזבה גדולה כשלא הצלחתי. אני עדיין מושיט יד, וישנם הצעות. יש לי ויכוחים עם חבריי לקואליציה, אני לא אוהב את המצב. אני עדין מנסה להשיג ועדה נוספת".

"כיו"ר הכנסת, לא יכולתי לתת למצב כזה שהבניין מתפקד חודש ימים ללא ועדות", הוסיף לוי, "הוועדות הינם הלב הפועם של הפרלמנט הישראלי". לוי פנה לאורבך ואמר, "אנחנו סומכים עליך שתנתב את הוועדה הזו בשום שכל".

ח"כ אורית סטרוק אמרה ליו"ר הכנסת, "תדע לך שאין לך כנסת מתפקדת אנחנו לא מאיישים את ועדות הכנסת. אנחנו מחרימים את הדיונים משום שהתנהגתם איתנו בצורה כוחנית בלתי שוויונית ולא הוגנת. המו"מ היה בין כובש לנכבש ולא ניסיונות גישור אמיתיים".

ח"כ יעקב מרגי תקף ואמר, "לא היה כיף להיות ח"כ בחודש האחרון. הרגשתי רע. הכנסת עומדת לאבד את הציבור". מרגי פנה לאורבך ואמר, "ראשי הועדות אינם קבלני ביצוע. עמדתי כחומה כנגד דרישות רבות של הקואליציה. מסמך שהוגש אתמול, היה מביש ואסור לו להיכתב. חבל מאוד שהוא יישאר לדיראון לדורות".

ח"כ בועז טופורובסקי פיזר מסרים מרגיעים ואמר: "אני לוקח אחריות על ההתנהלות שלי ואני חושב שלשני הצדדים יש חלק במצב שנוצר. אנחנו זוכרים שהפער בין הקואליציה לאופוזיציה מזערי. נעשה מאמץ עילאי לעבוד בשת"פ".

ח"כ שלמה קרעי הגיב: "לצערי התחלת את תפקידך ברגל שמאל. יחד עם זאת, בתפקידך יש לך הרבה יכולות לתקן עיוותים ולהוות חיץ כנגד חוקים נגד עם ישראל ונגד ארץ ישראל. מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות".

יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך אמר שהוא לוקח ברצינות את הביקורת שנשמעה על מה שהיה בכנסת בחודש האחרון. "השפה הקיצונית והמתלהמת מחוץ לכנסת, מתחילה פה בכנסת. חובה עלינו להוריד את גובה הלהבות. השיח משפיע על המהות. אשתדל לתרום את חלקי למהלך. הכנסת חייבת להוות דוגמא לציבור. נקיים דיונים ענייניים. בעז"ה נעשה ונצליח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים