שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חמאס מאיים ב"מערכה חדשה"; כוננות בצה"ל
סערת המצעד
חמאס: "מצעד הדגלים בירושלים – נפץ שיגרום למערכה חדשה". השר לביטחון הפנים: "בשלב זה, מצעד הדגלים יתקיים". צה"ל תגבר את פריסת סוללות כיפת הברזל
תגיות:
כיפת ברזל | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

יממה לפני מועד קיומה של צעדת הדגלים בירושלים, ב'ישראל היום' דווח כי למשטרה יש מידע מודיעיני לפיו יש גורמים ששואפים להסלים את המצב לקראת הצעדה. לפי המידע שנמצא בידי המשטרה, ישנם גורמים ערבים בוואדי ערה שפועלים ברשתות החברתיות על מנת להתסיס את השטח לקראת המצעד מחר.

ח"כ עמר בר-לב, השר לביטחון הפנים הנכנס, נשאל בכנסת על קיום מצעד הדגלים, והשיב כי בשלב זה הוא ייערך כמתוכנן. "ירושלים היא בירת ישראל הנצחית. בדמוקרטיה חשוב להפגין ולעשות צעדות כאלה ואחרות, כל עוד זה על פי חוק. במקרה שלנו, זה יהיה בהתאם לכללים שתקבע המשטרה ושלפיהם נפעל", אמר.

בר-לב, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב בהשתתפות המפכ״ל, צה״ל, שב״כ והמל״ל. הוצגו בפניו התוכניות המבצעיות לקיום מצעד הדגלים בירושלים מחר. השר בר-לב: ״התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב וכי נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין וביטחון הציבור".

צה"ל תגבר את פריסת סוללות כיפת ברזל מחשש לירי רקטות של חמאס בזמן הצעדה. בהערכת המצב של המפכ"ל, שנערכת במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, נוכחים גם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, גורמי צה"ל ושב"כ. בפגישה תוצג לבר-לב ההיערכות הביטחונית לקראת מחר, כולל תרחישים לאיומים שונים.

ארגון הטרור חמאס שיגר מסר מאיים לכיון ישראל לקראת מצעד הדגלים שיתקיים מחר בירושלים. לדברי דובר הארגון, "צעדת הדגלים היא בבחינת נפץ שיגרום לפיצוץ מערכה חדשה לשמירה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא". עוד הוסיף כי הוא קורא לכל אזרחי ישראל הערבים ותושבי מזרח ירושלים, להתייצב בכל האמצעים והכלים נגד המתנחלים שיצעדו".

לפי דיווחים פלסטיניים הערב, יחידת בלוני התבערה בעזה הודיעה על חזרתה לפעילות החל ממחר בבוקר – ובחמאס קוראים לצעוד לכיוון ירושלים בכדי "להגן על מסגד אל אקצא" וכדי להביא לביטול תהלוכת הדגלים.

סיעת הרשימה המשותפת פנתה היום, לרה"מ נפתלי בנט ולשר לבטחון פנים עומר בר-לב, בדרישה לביטול מיידי של מצעד הדגלים המתוכנן. בפנייה נכתב: "בחודש שעבר היינו כולנו עדים לעלייה במתיחות בירושלים שהובילה לשפיכת דמים נוראה ולתבערה איזורית מסוכנת. כעת, ישנו נסיון להצית את התבערה הזו בשנית. אנו מזהירים ומתריעים מראש כי אירוע זה עלול בסבירות גבוהה ביותר להבעיר את השטח מחדש ולהוביל לאלימות ולהסלמה מסוכנות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים