שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "נצטרך לצאת מהסגר יותר בזהירות משחשבנו"
הפרויקטור מעדכן
פרופ' נחמן אש מסר כי ישנו מתווה מצומצם ליציאה מהסגר למצב בו התחלואה גבוהה ומספר החולים הקשים יורד, ומתווה שני ורחב יותר למצב בו מספר החולים הקשים ירד
תגיות:
נחמן אש |
צילום: לע"מ

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש אמר היום (שני) כי משרד הבריאות מגבש שני מתווים ליציאה מהסגר, בהתאם לרמת התחלואה. אש לא פירט את ההבדל בין המתווים, אך הדגיש כי ההמלצה תתקבל לפי הנתונים בנוגע לעומס על בתי החולים, ביניהם מקדם ההדבקה ומספר החולים במצב קשה. לדבריו, "נצטרך לצאת מהסגר יותר בזהירות משחשבנו לפני כמה שבועות. אנחנו עדיין לא יודעים לומר מהם המספרים שעל פיהם נקבל את ההחלטות".

פרופ' אש אמר שהמתווה המצומצם גובש בהנחה שהתחלואה לא תרד, כשמה שמכוון את משרד הבריאות זה הנתונים של ירידה בעומס בבתי החולים. האפשרות השנייה שיציגו לממשלה היא מתווה רחב יותר של פתיחת המשק – המבוסס על כך שנגיע למספר נמוך יותר של חולים במצב קשה בבתי החולים. הפרופ' הודה שעדיין אין מדדים ליציאה מהסגר, ואמר שהם יגובשו בימים הקרובים.

לדברי אש, "התמונה החדשה של המוטציות, ובעיקר התפשטות המוטציה הבריטית, מחייבת אותנו לצאת מהסגר ביציאה מאוד זהירה. בהתאם להתנהלות שלנו נראה אם אנחנו יכולים להכיל את התחלואה ולמנוע התפרצות של גל נוסף. אנחנו מחסנים בקצב גדול, וזה ישפיע על רמת התחלואה, אבל צריך לראות שמערכת הבריאות לא נמצאת בעומסים לאורך זמן רב".

בפתח דבריו אמר אש: "אנחנו רואים בימים האחרונים ירידה במספר המאומתים. מקדם ההדבקה ירד ל-0.9, אך יחד עם זאת יש מספר נתונים שמדאיגים אותנו. מספר המאושפזים עדיין גדול ומספר המאושפזים במצב קשה קרוב ל-1,200. מספר המונשמים הגיע אתמול לשיא, מעל 300. מספר המונשמים במכונת אקמו הגיע גם לשיא – 33".

"המוטציה הבריטית פה", אמר פרופ' אש, והוסיף: "בהערכות שונות בין 40 ל-70 אחוז מהמאומתים היומיים הם נשאים של המוטציה הזאת. המוטציה הדרום אפריקנית נמצא ב-27 מקרים שאיתרנו, ואנחנו לא יודעים על מקרים נוספים. כרגע המאמץ שלנו מופנה לקטיעת שרשראות ההדבקה כדי לא להעלות את הסיכון למוטציה הזו. יש סימן שאלה בנוגע ליעילות החיסון כלפיה, בעוד ההערכות הן שהחיסון מגן מפני הבריטית.

"המוטציה הברזילאית לא אותרה בישראל", אמר פרופ' אש. "יש שני מקרים בישראל של חולים שנדבקו במוטציה שמקורה בקליפורניה. אנחנו עוקבים אחרי שרשראות ההדבקה שלהם ולא חושבים שיש מקרים נוספים. בכל מקרה, קרוב לוודאי שהחיסון יעיל בפני המוטציה הזו".

בהמשך התייחס למוטציה מדרום אפריקה ואמר כי "אנחנו ממשיכים במאמצים רבים לאתר את שרשראות ההדבקה מקרב הנכנסים מחו"ל ומקרב המגעים שלהם. המאמץ שלנו מופנה לכך שנקטע את השרשראות כדי שלא להגדיל את הסיכון במוטציה הזו. הווריאנט הזה דומה לבריטי, אבל יש עוד סימן שאלה סביב יעילות החיסון".

"גם תחלואה בילדים מושפעת מהווריאנט הבריטי", אמר הפרופסור. "יש עלייה בשיעור הילדים מתוך כלל המאומתים. בתחילת דצמבר שיעור הילדים שנדבקו בקורונה עמד על 23% והיום שיעור הילדים עומד על 35% . במגזר החרדי העלייה אף בולטת יותר: 50% מהנדבקים החדשים במגזר הם ילדים". הפרויקטור הוסיף שבשל כך, החזרה ללימודים תהיה בקפסולות, עם מסיכות ושמירת מרחק.

כאשר נשאל אם זהו הסגר האחרון אמר פרופ' אש: "אם בעבר האמנתי שכן, התפשטות הווריאנטים שמה זאת בספק. הכל תלוי בהתנהלות שלנו. החיסונים כאן ואנחנו מחסנים בקצב מהיר וזה בהחלט ישפיע על רמת התחלואה – אך נצטרך לראות שאנחנו לא במצב תחלואה גבוה. אם נצליח להשתלט על זה – נמנע את הסגר הבא, ואם נפתח מהר מדי, ייתכן ונוביל לגל נוסף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים