שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 1,118 מאומתים חדשים אתמול
שיא חדש
58 חולים שמצבם מוגדר קשה. 16 מונשמים. 6,446 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. מספר החולים הפעילים בישראל כעת עומד על 6,563. אש: "לא רוצים להגיע למצב של סגר"
תגיות:
רופאים במחלקת קורונה | צילום: panyajampatong, שאטרסטוק

נתון הגבוה ביותר זה ארבעה חודשים: 1,118 מאומתים חדשים אתמול, מתוך 71,478 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול. היום, 17.7 נכון לשעה זו: 58 חולים שמצבם מוגדר קשה. 16 מונשמים. 6,446 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. 5,742,257 מתחסנים מנה ראשונה, 5,225,539 מתחסנים מנה שנייה.

בסך הכול מאושפזים בבתי החולים 107 חולי קורונה, ומספר החולים הפעילים בישראל כעת עומד על 6,563. במקביל, ממשיכים הישראלים להתחסן ואתמול קיבלו 1,148 את מנת החיסון הראשונה ו-5,721 את השנייה.

עם זאת, לדבריו של חוקר מכון ויצמן פרופ' ערן סגל, נתוני החולים קשה עדיין נמוכים בהשוואה לגלים קודמים. "כשבגל השלישי חצינו לראשונה את האלף מאומתים (ב-25 לנובמבר) היו בממוצע 29 חולים קשה חדשים ליום. השבוע היו בממוצע שמונה חולים קשים חדשים ליום", צייץ סגל בטוויטר.

בתוך כך, בהערכת מצב שקיים אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט בניסיון לגבש תכנית למניעת התחלואה, הוחלט לקדם שימוש בבדיקות ביתיות לקורונה החל משבוע הבא, ולהיערך לאכיפה מוגברת של מתווה ה"תו השמח" לחתונות ואירועים עם כניסתו לתוקף ביום רביעי. בדיון נכחו שרי הממשלה ובכירים במערכות הבריאות והביטחון.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ל'חדשות 12: "מספר החולים שבמצב קשה הולך ועולה זה ומטריד אותנו. הכול יכול להיות אבל לא רוצים להגיע למצב של סגר, אני מעריך שלא יהיה".

ב'חדשות 13' דווח כי בכירים במשרד הבריאות שוקלים לתת את מנת חיסון שלישית של פייזר לחולים מבוגרים, בכפוף לאישור הבטיחות על ידי החברה, עוד לפני שהוכרה כיעילה על ידי הרשויות בארצות הברית. המנה השלישית תינתן כחלק ממחקר קליני משותף עם חברת התרופות, במטרה למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה.

וריאנט הדלתא של נגיף הקורונה הוא הזן שגורם לרוב ההדבקות ברחבי העולם. כך עולה מנתונים שפרסמו המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן של ארה"ב, שציינו כי רוב המתים שנדבקו בווריאנט היו לא מחוסנים. הזן הוביל להדבקות המוניות במדינות רבות בעולם, כולל ארה"ב.

לצד זאת, מדענים מאוניברסיטת אוקספורד מצאו בבדיקות מעבדה כי הזן מדבק פי 1,000 מהזן המקורי של נגיף הקורונה שהתגלה לפני שנה וחצי. המחקר העלה שהודות למוטציות שפיתח, וריאנט הדלתא מצליח להשתכפל במהירות ולחמוק ביעילות ממערכת החיסון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים