שיתוף
תגובות
חדשות » תקלה באנטנה קריטית בחללית JUICE האירופית
אנטנה שהייתה אמורה להתפרש על כ-16 נפתחה רק בחלקה | בסוכנות החלל האירופית אמרו כי הם ינסו לפתור את התקלה
שיגור חללית | צילום: Vladi333, שאטרסטוק

סוכנות החלל האירופית דיווחה כי אנטנה המוגדרת כקריטית לפעילות משימת החללית JUICE, ששוגרה לפני כשבועיים לכוכב הלכת צדק, לא נפרסה כמתוכנן. על פי ההודעה של סוכנות החלל האירופית, האנטנה שאורכה כ-16 מטרים, נפרשה רק על כשליש מאורכה.

המהנדסים סבורים כי ייתכן ופין ששימש לחיבור והתקנה של חלקי האנטנה, גרם לתקלה. בקרי טיסה בגרמניה מתכננים להפעיל את מנוע החללית בתקווה "לנער את החלק" ובכך לפתוח את האנטנה לכל אורכה. בסוכנות החלל האירופית אמרו כי אם הפעולה לא תצליח, יהיה להם מספיק זמן לפתור את הבעיה.

עוד מבחזית החדשות

אנטנת המכ"ם נחוצה על מנת לאסוף נתונים מתחת לקרום הקפוא של שלושה ירחים של צדק, שהחוקרים סבורים שייתכן שיש בהם אוקיינוסים תת קרקעיים ואולי אף חיים. מדובר ביעד מרכזי במשימה, שעלותה כמעט 1.8 מיליארד דולר.

סוכנות החלל האירופית הוסיפה שכל יתר חלקי החללית, פועלים כמתוכנן. בסוכנות החלל הדגישו כי אנטנת רדיו, פאנלים סולאריים ומכשירים נוספים למדידת השדה המגנטי של צדק, נפרסו כולם בהצלחה.

מדובר במשימת החלל השאפתנית והיקרה ביותר של הסוכנות האירופית עד כה, והיא צפויה להגיע ליעדה, כוכב הלכת צדק, בשנת 2031, במטרה לחקור את מבנה האטמוספרה של כוכב הלכת ולחפש אחר סימני חיים באוקיינוסים הזורמים מתחת לפני השטח הקפואים של הירחים. על פי התכנון, המשימה אמורה לעבור במרחק של כ-200 ק"מ מהירח קליסטו, כ-250 ק"מ מהירח אירופה, שעליו נערכו בשנים האחרונות מחקרים רבים, ויעבור גם במרחק דומה מירח גנימד.

במהלך שהותה סביב צדק, אמורה החללית JUICE להקיף את כוכב הלכת כמעט 100 פעמים. במהלך כל סיבוב, ימדוד המתנד שינויים זעירים בתדירות קרן רדיו שתישלח מהחללית, דרך האטמוספרה של צדק, אל כדור הארץ. במכון ויצמן למדע, השותפים לפרויקט, בזכות מכשיר ישראלי מתקדם המותקן בחללית, אמרו כי כך תתקבל בכל הקפה פרופיל טמפרטורה של נקודה מסוימת על פני כוכב הלכת, והמדענים יוכלו להרכיב בהדרגה מפה תלת ממדית של האטמוספרה אשר תאפשר לשפר את הבנת מבנהו והרכבו של כוכב הלכת הגדול ביותר במערכת השמש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים