שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "תעלול יחצ"ני של נתניהו"? ראש הממשלה הורה להקפיא זמנית את פינוי הכרם לאחר שרובו נעקר
נתניהו הורה להקפיא זמנית את פינוי הכרם כדי לאפשר הידברות, לאחר שרובו נעקר | פעילים בשטח: "תעלול יחצ"ני של נתניהו" | סמוטריץ': דורש את הסמכויות שלי לאלתר
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: David Cohen 156

העימות בקואליציה בין שני השרים שבמשרד הביטחון מחריף, בעקבות תחילת פינוי כרם בן אליהו בבנימין. סמוטריץ' תקף בחריפות חסרת תקדים שר הביטחון יואב גלנט ואמר כי "אם יש לגלנט בעיה, הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שרבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".

כשלוש שעות לאחר פניית סמוטריץ' במכתב לראש הממשלה, הורה נתניהו לעצור את זמנית את פינוי הכרם כדי לנסות להידבר עם בעליו. אך היה זה מעט מידי ומאוחר מידי, לאחר שכמעט כל העצים נעקרו. לטענת פעילים בשטח, מדובר ב"תעלול יחצ"ני של נתניהו".

פינוי הכרם

בציוץ שפרסם יו"ר הציונות הדתית הוא כתב כי "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

עוד כתב סמוטריץ' "התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מראש הממשלה להעביר לידי את הסמכויות לאלתר". בציונות הדתית אמרו כי יקיימו ישיבת סיעה דחופה היום בצהריים בעקבות מה שכינו "התנהלות שר הביטחון גלנט, עקירת הכרם בעמק שילה והאלימות המשטרתית הקשה שהופעלה נגד המתיישבים הבוקר".

עוד מבחזית החדשות

גורמי הביטחון התייחסו לפינוי הכרם הבוקר ואמרו כי "בעל הקרקע קיבל הארכה ואף התחייב בפני בג"ץ שיתפנה באופן עצמאי. בנוסף הציעו לו קרקע חלופית אך הוא סירב. ואמרו לו במפורש שאם לא יפנה הוא יישא בעלויות, הוא התחייב וחתם שיפנה".

גורמים בממשלה טוענים כי "בניגוד לסיבוב הקודם בין גלנט לסמוטריץ', הפעם מדובר בפינוי שעליו ידעו כולם, כל הגורמים הפוליטיים, הצבאיים והמדיניים, במשך זמן רב, לפחות כמה שבועות" ולכן לדעתם "הם עושים סיבוב פוליטי. סמוטריץ' מבקש לנגח את גלנט במסגרת קרב הסמכויות ועושה זאת על חשבון פינוי הכרם שהיה ידוע לו זמן רב מראש".

מוקדם יותר הגיעו עשרות צעירים מישיבות תיכוניות ומאולפנות לכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה, במטרה למנוע את פינוי הכרם שלפי הטענות נמצא על אדמות פלסטיניות.

בעקבות תחילת הפינוי, העביר סמוטריץ' מכתב שכינה "בהול" לנתניהו, ובו האשמות חריפות נגד גלנט. במכתב כתב סמוטריץ' לנתניהו כי "לפני כחודש הנחיתי כשר במשרד הביטחון הממונה על מתאם פעולות הממשלה בשטחים ועל המנהל האזרחי לבטל את הצו שהוצא באופן שערורייתי נגד חן בן אליהו. למרבה התדהמה שר הביטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי".

עוד כתב סמוטריץ' כי: "במקום לממש מדיניות ביטחונית התיישבותית, השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים, אף שהטענות נגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית. אני דורש ממך להקפיא באופן מידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי, כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני, השכל הישר ומחויבותנו למיליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון. הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".

עוד מבחזית החדשות

אתמול בישיבת סיעת הציונות הדתית, דרש סמוטריץ' לבטל את פינוי הכרם, אך מאחר וסמכויות משרד הביטחון טרם עברו אליו, הפינוי התבצע. לטענת המדינה השטח נמצא על אדמות פלסטיניות, אך המשפחה שעתה לוועדת עררים, זכתה בערר מכיוון שנמצאו פגמים בהליך. המשפחה גם עתרה לבג"ץ אך שם הוחלט לפנות את הכרם.

אתמול טען סמוטריץ' בוועדה כי: "זה עוול נוראי, צו שמקומו לא יכירנו במדינה דמוקרטית. במקרה הזה הצו אבסורדי, הוגש ערר עליו לוועדת העררים הצבאית, והצו התקבל. החלטת הוועדה הייתה שאין אף אחד שמצליח להוכיח זיקה לקרקע. למרות זאת, בהחלטה פוליטית החליט שר הביטחון דאז להפעיל את הצו. קיימתי דיון, ובתפקידי כשר במשרד הביטחון שאחראי על המנהל האזרחי הוריתי לבטל את הצו. לצערי נושא הסמכויות בין השר גלנט לביני עדיין לא הוסדר, ואני קורא לו מכאן, תן הנחיה לבטל את הצו. זה המעשה הנכון ציונית, והמעשה הנכון מוסרית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים