שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תמיר פרדו מזהיר מפני חקירת חיילי צה"ל בבית הדין בהאג
פרלמנט ה"לשעברים"
במסיבת עיתונאים של התנועה לאיכות השלטון "הזהיר" ראש המוסד לשעבר כי "נהיה דומים לאיראן והונגריה – לכאורה דמוקרטיה, בפועל דיקטטורה"
תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר | צילום: דף פייסבוק - התנועה לאיכות השלטון

בכיכר אגרנט בירושלים, מחוץ לבית המשפט העליון, מתקיימת הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים מטעם התנועה לאיכות השלטון בהשתתפות ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר דני עפרוני ומפקד סיירת הצנחנים גדי שמני בנוגע להשלכות המהפכה המשפטית.

לדברי ראש המוסד לשעבר: "שום תרחיש ולו מרחיק לכת לא היה מגיע לקצה קרסולה של הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שבעוד שבוע נכתירה כדמוקרטיה לשעבר" עוד אמר פרדו כי "החוק לביטול עילת הסבירות מהווה את קץ הדמוקרטיה החל מרגע אישורו. החוק מעניק כוח בלתי מוגבל. זאת הממשלה הדמוקרטית האחרונה בישראל. נהיה דומים לאיראן ולהונגריה. לכאורה דמוקרטיה – בפועל דיקטטורה".

עוד מבחזית החדשות

לטענת פרדו: "מערכת המשפט העצמאית הביאה למצב שלא נפתח תיק פלילי אחד בהאג. מעכשיו כל חייל יוכל להיעצר בין אם זה בטיול עם משפחתו או לנסיעת עסקים". עוד אמר "אובדן העצמאות של בית המשפט יביא שכל חייל מפקד או שוטר יהסס פי אלף לפתוח באש. הוא יסכן את כל המתנחלים ואזרחי מדינת ישראל באשר הם. הוא יסתכל לראות אם יש מצלמה לפני שהוא יורה. הכול בכלל מה? בגלל אווילות למה שהם עושים. אם החוק הזה יעבור אל לנו להתפלא שהורים לא ישלחו את ילדיהם לצבא כי האמון במערכת יפחת לאפס". "האם ממשלת הטמטום מבינה מה היא עושה לצבא ההגנה לישראל?" שאל פרדו.

דעתו של פרדו מצטרפת לדעתם של בכירים נוספים לשעבר במערכת הביטחונית המזהירים מפני השלכות הרפורמה במערכת המשפט. מוקדם יותר היום אמר ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, בראיון לגל"צ כי יש להעניק גיבוי לאנשי המילואים שהודיעו כי לא ימשיכו להתייצב לשירותם בצה"ל בעקבות חקיקת ביטול עילת הסבירות. בנוסף, הצביע על ראש הממשלה בנימין נתניהו כאחראי לפגיעה האפשרית בכשירות צה"ל.

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר ארגמן כי: "אם החקיקה האיומה והנוראה הזאת תעבור, אנחנו מדינת אחרת, אז אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו" והוסיף כי "להטיל את האחריות על אותם מתנדבים, טייסים, יחידות מיוחדות, זו שגיאה מוחלטת". בהמשך הריאיון, טען ארגמן כי "יש כאן מציאות אחרת, שונה מההתנתקות או כל דבר אחר. אנחנו מדברים על שינוי משטר במדינת ישראל, לכן אותה הפסקת התנדבות שעליה מדברים – היא במקום".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר אליעד שרגא, אמר כי: "כשהחקיקה תעבור, מדינת ישראל תהיה דיקטטורית ופשיסטית – והראשון לשלם את המחיר יהיה צה"ל. לוחמים יועמדו לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג. הנזק יהיה צ'רנובילי. חייבים להבין שיש משמעות מול בית הדין בהאג וצריך לאותת לקברניטים לעצור. אחריתנו מרה. בית המשפט העליון הוא השכפ"ץ של צהל שמגן על חיילי צה"ל, טייסיו ושייטיו. מי שרוצה לפגוע בבית המשפט חורץ במו ידיו את גורל צה"ל. אלו שישרתו בצבא הדיקטטורה ייעצרו בחו"ל ואז יבינו איזה טיפשים הם היו כשתמכו ברפורמה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בין גיגי לך אם יש לך אומץ יה נמושה תעתור על מימד חמישי ופגסוס השמאלנים יאכלו אותך חי אתה פשיסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים