שיתוף
תגובות
חדשות » תל אביב: פיגוע ירי הערב ברח' מונטיפיורי, המחבל נוטרל
המחבל שהגיע לזירה החל לירות לכל עבר | מאבטחים שהיו במקום ניהלו איתו קרב יריות שבהלכם נפצע באורח אנוש אחד המאבטחים
זירת הפיגוע הערב | צילום: גדעון מרקוביץ

בפיגוע ירי שאירע הערב (שבת) בתל אביב, נפצע גבר כבן 40 באורח אנוש. היורה נוטרל בזירה על ידי שני מאבטחים, צוותי משטרה ומד"א הגיעו למקום. הפצוע שסבל מפציעות חודרות, קיבל טיפול ראשוני בשטח ופונה לבית החולים איכילוב תוך פעולות החייאה. המחבל שביצע את הפיגוע הוא כאמל אבו בכר, רווק, תושב רמאנה.

האירוע התרחש ברחוב מונטיפיורי במרכז תל אביב. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לזירה, ואמר: "צוות של פיקוח סלע, פקחים של עיריית תל אביב שעובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה, הבחינו בחשוד כבן 27 שלא נענה לקריאותיהם – ושלף אקדח ופגע באחד מהם".

עוד מבחזית החדשות

אחת האפשרויות שנבדקות היא שהמחבל, שוהה בלתי חוקי, התכוון להגיע לקפלן ולבצע שם את הפיגוע. המשטרה חוקרת האם למחבל היה סייען. ההערכה היא שבשעות הקרובות כוחות הביטחון יגיעו לבית משפחת המחבל.

"הסייר השני שלף אקדח ופגע בו, אחרי מרדף קצר, ונטרל אותו" עדכן המפכ"ל והוסיף כי המחבל "ככל הנראה תושב ג'נין, עם מכתב שבו הודיע שהוא מתכוון להקריב את עצמו. אנחנו מאששים את האפשרות שיש שותפים ומאבטחים את האזור". המפכ"ל עדכן שההפגנה הצפויה בתל אביב תתקיים כסדרה: "יש כוחות שלמים שנמצאים באזור המחאה".

חובשי רפואת חירום במד"א שי בכר ושמעון פנחס סיפרו: "ראינו המולה רבה, גבר כבן 40 שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות בגופו. תוך כדי פעולות החייאה העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש". בשעה זו הוא נמצא בחדר הטראומה בבית החולים איכילוב ועובר סדרת ניתוחים.

דובר המשטרה, רב ניצב אלי לוי, אמר: "אחד המאבטחים ראה אדם חשוד וניגש אליו, הוא החל בירי וכתוצאה מכך אדם נפצע קשה. כרגע אנחנו נמצאים בזירה, מקבלים סקירה. המפכ"ל היה בדרך כמדי מוצאי שבת לחפ"ק המחאה, ותוך כדי הנסיעה קיבלנו את ההודעה. צריך להצדיע לשני המאבטחים".

עוד מבחזית החדשות

המחבל המפגע הגיע לזירה והחל לירות לעבר האנשים שהיו במקום. הראשון שהגיע למקום היה פקח של עיריית תל אביב יחד עם שוטר ממשטרת תל אביב, והשניים החלו בקרב יריות עם המחבל. הפקח כאמור נפצע באורח אנוש, אך הם הצליחו לנטרל את המחבל. צוותי מד"א סיפרו שהאזרחים שנפגעו מוגדרים במצב קל, כאשר רובם נפגעי חרדה.

ארגון חמאס בירך על הפיגוע, אבל לא נטל אחריות. בשבועות האחרונים התרחשו לפחות שני פיגועים שחמאס נטל עליהם אחריות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים