שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » תכנון פרגולה לגינה – מה חשוב לקחת בחשבון?
פרגולה לגינה
כמעט בכל בית עם גינה בישראל כיום ניתן למצוא פתרון הצללה זה או אחר המאפשר לשהות בגינה בצל ובנעימות גם בשעות בהן השמש יוקדת
| צילום: סקיירופ

פתרון ההצללה הנפוץ והעיקרי הוא כמובן פרגולות, כאשר בשנים האחרונות סוג הפרגולה המבוקש והמומלץ ביותר הוא פרגולת אלומיניום, מפאת יתרונותיה השונים על פני האלטרנטיבות. בבואנו לתכנן פרגולה לגינה (כמו גם פרגולה למרפסת קיימת) – מהם השיקולים שכדאי וחשוב לקחת בחשבון? להלן כמה מהשיקולים הללו, אותם כדאי לכל מי שמתכנן פרגולה לגינה להכיר – 

צורך באישורים – במקומות רבים בארץ נדרש אישור על מנת להקים פרגולה חדשה בגינה או במרפסת הבית. הצורך באישורים, סוג האישורים הספציפיים ומה שצריך לעשות על מנת לקבלם – כל אלו עשויים להשתנות ממקרה למקרה. לכן, מומלץ לברר עם אנשי המקצוע (קונסטרוקטור, מומחים מחברות המתמחות בפרגולות ופתרונות הצללה וכיוצ"ב) בנוגע לצורך הספציפי שלכם באישורים לפרגולה.

הזמנים בהם אנו צפויים להשתמש בפרגולה – על מנת להחליט באיזו פרגולה בדיוק אנחנו מעוניינים כדאי להגדיר לעצמנו מבעוד מועד מהם בדיוק הצרכים והשימושים הצפויים שלנו בפרגולה, ובפרט מהם הזמנים בהם אנחנו חושבים שנרצה להשתמש בשטח זה. במידה ואנו יושבים הרבה בחוץ ומתכננים לערוך ארוחות בפרגולה ולהשתמש באזור לאורך שעות מדי יום ולאורך רוב עונות השנה, כדאי לשקול פרגולה רחבה ובעלת היקף הצללה רחב יחסית. אפשרות שכדאי להכיר בהקשר זה היא של פרגולה חשמלית – פרגולת אלומיניום המאובזרת במנוע חשמלי קטן המאפשר שליטה נוחה ויעילה של שלבי הפרגולה, כך שניתן להתאים את הזווית שלהם ואת ההצללה שהם מספקים לשעות שונות ביום ועונות שונות בשנה, בהתאם למיקום השמש בשמיים.

סוג הפרגולה (חומרי הגלם) – בעבר נהוג היה לבנות פרגולות בעיקר מעץ, אך בשנים האחרונות מעדיפים יותר ויותר אנשים בארץ פרגולות אלומיניום, הן בתור פרגולה למרפסת והן בתור פרגולה לגינה או לחצר. הסיבות לכך ברורות – אלומיניום הוא חומר גלם חזק ועמיד אשר אינו מחליד כתוצאה מחשיפה למים ולחות, ואינו נשחק לאחר שעות מרובות של חשיפה לקרינת שמש ישירה. זה מבטיח כי הפרגולה תחזיק מעמד שנים רבות וארוכות, ותשמור על המראה והצורה שלה באופן כמעט מושלם (מה שלא קורה כמובן כאשר עץ הוא חומר הגלם ממנו בנויה הפרגולה).

תחזוקה שוטפת – פרגולות מסוימות מצריכות תחזוקה שוטפת אחת לשנה או כמה שנים ספורות (למשל, שיוף וצביעה מחדש) ואחרות מצריכות הרבה פחות. גם בהקשר זה מדובר בסיבה עיקרית למעבר נרחב בתחום פתרונות ההצללה לפרגולות אלומיניום – הן אינן מצריכות כל תחזוקה שוטפת וכך חוסכות מאיתנו צורך בלא מעט עבודה, או לחילופין הוצאה כספית על שיפוץ וחידוש הפרגולה. זהו כמובן גם יתרון מבחינה כספית – למרות שפרגולת אלומיניום עשויה להיות יקרה יותר לבנייה והקמה, לאורך זמן היא דווקא מהוה פתרון משתלם יותר מבחינה כלכלית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים