שיתוף
תגובות
חדשות » תופעה לא חברתית: מנצלים את תווית הנכה של אבא כדי לתפוס חנייה
שמים סוף
מספר המכוניות בישראל שנושאות תו נכה הוא קרוב לחצי מיליון | עמותת נגישות ישראל יוצאת בקמפיין נגד השימוש לרעה בחניות נכים בידי בני משפחותיהם
חניית נכים | צילום: נגישות ישראל

גם אתם נכים ולא מוצאים חניה? גם אתם מתוסכלים לראות רכב שנושא תו נכה נעמד בחניית נכים, ויוצאים ממנו אנשים הנראים בריאים לגמרי? בשנים האחרונות הולכת וגוברת תופעת הניצול לרעה של תווי נכה בידי מי שאינם זכאים לכך.

על פי נתוני משרד התחבורה יש היום בישראל כ-350 אלף איש הנשואים תו נכה. במצב הקיים היום ניתן לשייך תו נכה אחד לשתי מכוניות שונות הנמצאות בשימוש הנכה. כיום קיימים בארץ יותר מ-470 אלף מכוניות הנושאות תו נכה, שנועד להקל על מוגבלים להתנייד בקלות. 

כיום מתיר החוק גם לבני ביתו של הנכה לנהוג ברכבו, אך אוסר עליהם לחנות בחניית הנכים אם הנכה לא נמצא ברכב. למרות זאת, משרד התחבורה ומשטרת ישאל אינם אוכפים את ההנחיה, ורבים מנצלים לרעה תו זה.

השבוע ציינו בישראל ובעולם את יום שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות.  יו"ר נגישות ישראל, יובל וגנר התייחס לנושא ואמר כי "נכון לסוף 2022 מצב זמינות חניות נכים הינו קשה ביותר ומקשה מאוד את חיי היומיום לאנשים עם מוגבלות הזקוקים לחניית נכה. אחת הסיבות העיקריות שאין חניות נכים זמינות הינה שבני המשפחה של הזכאים לתו נכה חונים ותופסים חנויות נכים".

לטענת וגנר "מדובר בעבירה פלילית שלצערנו לא נאכפת. לעניות דעתי לזכאים לתו נכה יש צד בעניין ומחובתנו לפעול כך שבני המשפחה שלנו לא עושים שימוש ברכב שלנו ולא חונים בחניית נכים. לא יתכן שדווקא בני המשפחה שמבינים את חשיבות חניית הנכים הם אלו שחונים בחניית נכים ופוגעים בזמינות חניות נכים לזכאים אחרים".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. שלום
    יש כרטיס נכה אמצעה ישראלית שהנכה ביציאתו מהרכב לוחץ על הכרטיס ואש אפשר לחנות כמו שצריך

    ואז אין אפשרות לנצל את תו הנכה
    לפי דעתי משרד התחבורה מתנגד

    כמובן שהנחה יסכים לשלם על הכרטיס ….

    לפי דעתי מר

  2. תופעה ידועה לצערנו
    לכן מקדמים חוק שיהיה בחנית נכים מדחן עם טביעת אצבע של נכה וכך רק נכים בלבד יחנו שם ולא בן של…
    ואח של…

    1. קצת לא מציאותי
      בן אדם עם ילד נכה )ל"ע( שחונה בחניית נכה כדי חהוציא את הילד מהמעון
      איך בדיוק יעשו תביעת אצבע של הנכה?
      ואם היום זה האבא ומחר זו האמא?
      ואם זה האח….?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים