שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » תוניסיה: הרב הראשי נפגש עם הנשיא
תיעוד
נשיא תוניסיה נפגש אתמול בארמון הנשיאות עם רבה הראשי של תוניסיה. לדבריו: "אנו מפרידים בין יהדות לציונות" בפגישה נכחו גם המופתי וראש הכנסייה הקתולית במדינה
הפגישה בארמון הנשיאות | צילום: באדיבות המצלם

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, נפגש אתמול (רביעי) בארמון הנשיאות עם רבה הראשי של תוניסיה, הרב חיים ביתאן. כך פורסם בכאן 11. בפגישה נכחו גם המופתי של תוניסיה וראש הכנסייה הקתולית במדינה. הפגישה התקיימה ימים ספורים אחרי פיגוע הירי הקשה בבית הכנסת בג'רבה במהלך הילולת ל"ג בעומר בשבוע שעבר בה נרצחו בני הדודים אביאל ובנימין חדד.

הפגישה בבית הנשיא | צילום: באדיבות המצלם

בתחילת הפגישה אמר נשיא תוניסיה לרב ביתאן: "שאלוקים ייתן לכולנו בריאות על מנת שנתגבר על כל הקשיים וכדי שנהדוף את כל הפושעים". נשיא תוניסיה קייס סעיד גם התייחס גם לסוגיית הנורמליזציה עם ישראל והבהיר זה לא קיים בלקסיקון. לדבריו "אנו מפרידים בין יהדות לציונות. האנושות כולה צריכה לדעת שיש לשים קץ לטרגדיה של העם הפלסטיני שמגיע לו לקבל את זכותו על אדמתו ולהקים מדינה שבירתה ירושלים".

עוד מבחזית החדשות

נשיא תוניסיה אמר עוד בפגישה כי הוא ציפה לה מאוד כדי להציג לעולם תמונה ברורה: "יש כאן מדינה שנותנת מקום לכלל הדתות. זאת אחת הפגישות החשובות בהיסטוריה שמייצגת סובלנות ודו קיום הקיימים בתוניסיה מזה שנים".

נשיא תוניסיה קייס סעיד אמר כי הוא כינס את הפגישה כדי לדבר על מה שאירע בג'רבה: "מי שארגן והוציא לפועל את המעשה, שאף לפגוע בביטחונה ויציבותה של המדינה ולהוביל לפילוג בתוך החברה. המעשה מהווה פגיעה לא רק בתוניסאים, בין אם הם מוסלמים או יהודים, אלא בתוניסיה כולה". נשיא תוניסיה הוסיף כי "המדינה שלנו חזקה ותישאר כזאת. אנו נטפל בכל אחד שינסה לזרוע זרעי פורענות ופילוג בחברה".

‏הרב של הקהילה היהודית בתוניסיה, חיים ביתאן, אמר כי "זאת הייתה פגישה מצוינת ואנו מקווים שיהודים ימשיכו לחיות בתוניסיה כמו שאר האזרחים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים