שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תגובת רה"מ לעתירה: "כל שופט חדש שימונה לא יהיה מעורב בענייני"
עורכי דינו של רה"מ השיבו לעתירה המבקשת למנוע ממנו מלהתערב ברפורמה, והתחייבו כי השופטים החדשים שימונו לאחר השינויים בוועדה לבחירת שופטים לא ידונו בענייניו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע"מ

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו״ד מיכאל ראבילו ועו״ד רועי שכטר, השיבו היום (ראשון) בשמו לעתירה המבקשת למנוע ממנו להתערב ברפורמה המשפטית בשל ניגוד עניינים. נתניהו התחייב כי השופטים החדשים שימונו לאחר השינויים המוצעים בוועדה לבחירת שופטים לא ידונו בענייניו המשפטיים.

בכתב התגובה נכתב כי: "אזרחי ישראל בחרו רק לפני חודשים ספורים, ברוב ברור, במפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית. כל המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית, הודיעו באופן ברור במערכת הבחירות, שהן מעוניינות שחבר הכנסת בנימין נתניהו יעמוד בראשות הממשלה. פסק הדין לא אסר על ראש הממשלה לדון בוועדה לבחירת שופטים וראש הממשלה עצמו הודיע והוא חוזר ומודיע שוב מפורשות שהוא מסכים לכך שלא יהיה שופט חדש שיבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים שיהיה מעורב בעניינו"

עוד מבחזית החדשות

עוד כתבו פרקליטי נתניהו בתגובה: "כל אדם בר דעת מבין שבעת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה, מחויב לפעול לטובת העם כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה, ביטחונה ויציבותה הכלכלית של המדינה, ושמירה על יחסי החוץ של המדינה".

לסיכום כתבו עורכי הדין "עם כל הכבוד לכל הסדר ניגוד עניינים, כאשר יש נושא שנשיא המדינה מודיע שלדעתו הוא עלול להוביל חלילה למלחמת אחים. כאשר נשיא ארה"ב ומנהיגי העולם מביעים בנושא עמדה ומשוחחים עליו עם ראש הממשלה. כאשר הנושא משפיע על ביטחון המדינה וכלכלתה. ראש הממשלה חייב מתוקף תפקידו לנהל את הנושא ולהיות מעורב בו ואין לכך שמץ של קשר לענייניו האישיים. זו המשמעות של תפקיד ראש הממשלה, וזו המשמעות של בחירת אזרחי מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים