שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תגובות סוערות במערכת הפוליטית: לפיד "כבר לא אנשים אחים אנחנו"
ביטול עילת הסבירות
לאחר אישור החוק ברוב של 64 מול 0 מתנגדים הגיעו התגובות הסוערות | גדעון סער: מי שצהל היום בכנסת ייענש בקלפי | מירב מיכאלי: נתניהו יודע שהוא מצורע בעיני העולם
יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד | צילום: Kobi Gideon / GPO

הצעת החוק לביטול עילת הסבירות אושרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 64 ח"כים שתמכו מול 0 מתנגדים. ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את אישור החוק ואמר כי מדובר ב"יום של חורבן הבית, וטען כי נתניהו "הפך לבובה על חוט של קיצוניים".

בנאום שנשא לאחר אישור החוק אמר לפיד: "זה יום עצוב. יום של חורבן הבית. יום של שנאת חינם. אני מסתכל על הקואליציה חוגגת ושואל, מה אתם חוגגים?", אמר לפיד. "את זה שאתם מפרקים את המדינה היהודית שיש לנו? את זה שאנשים ששירתו יחד במילואים שלושים שנה מבטלים את המפגש השנתי כי הם יודעים שזה ייגמר רע?".

עוד מבחזית החדשות

"הממשלה הקיצונית הזו מתחבקת ומצטלמת כדי לחגוג את הרגע שבו הם גרמו לזה שכבר לא אנשים אחים אנחנו. חוגגים את הרגע שבו הצליחו לזרוק לפח האשפה של ההיסטוריה את כל מה שמחבר בינינו", הוסיף לפיד. "ראינו היום מופע חולשה של נתניהו שלא היה כדוגמתו מעולם. אין ראש ממשלה בישראל. נתניהו הפך לבובה על חוט של קיצונים משיחיים".

"בדמוקרטיה לפעמים אתה מפסיד ולפעמים אתה מנצח. כולנו מקבלים את זה. אלא שמה שקרה פה היום הוא לא במסגרת הדמוקרטיה. זה משהו אחר. זו שבירה מוחלטת של כללי המשחק. הכללים ברורים, או שהם היו ברורים שבעים וחמש שנה, לממשלה ולקואליציה מותר להחליט לאיזה כיוון המדינה הולכת, אבל היא לא יכולה לבטל את אופי המדינה. היא לא יכולה להחליט שישראל היא כבר לא דמוקרטיה, לא ברוב של 64, ולא ברוב של 80, וגם לא ברוב של 119".

"זו משמעות החוק שעבר היום. ביטול האיזונים והבלמים, ביטול הפרדת הרשויות, ביטול שומרי הסף, ביטול כל המנגנון החיסוני של הדמוקרטיה הישראלית. זה לא ניצחון של הקואליציה, זו תבוסתה של הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו לא נוותר להם. אנחנו לא נכנע. אנחנו לא ניתן להם להפוך את ישראל למדינה פגומה, לא דמוקרטית, שמנוהלת בידי שנאה וקיצוניות".

"לא הם יחליטו מתי מסתיים המאבק שלנו, אנחנו נחליט. לא הקיצוניים יקבעו באופן חד צדדי איך נראה העתיד של הילדים שלנו. הם שלנו, ואנחנו נחליט. לא הם יקבעו באופן חד צדדי איך תיראה מדינת ישראל, זו החלטה שנעשה ביחד – בממשלה הבאה. בממשלת הרוב הישראלי, שתשאיר בחוץ את המיעוט הקיצוני. הממשלה הזו יכולה לנצח את הקרב, אבל לא את המלחמה. ישראל לא תהפוך להונגריה ולא לפולין. זה לא יילך. כבר מחר בבוקר אנחנו נעתור לבג"ץ נגד החקיקה הנפסדת הזו, נגד הביטול החד-צדדי של האופי הדמוקרטי של מדינת ישראל, ונגד הדרך האנטי-דמוקרטית והדורסנית שבה נוהלו הדיונים בוועדת החוקה".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, אמר בנאומו לאחר אישור החוק: "אנחנו יוצאים עכשיו לפגרה ארוכה, אני יוצא אליה בידיעה שהעברנו חוק חשוב, אבל בלי שמחה לאיד ועם רצון אמיתי לקרב בין כל חלקי העם. זו אחריות משותפת שמוטלת גם עלינו וגם על חברינו לאופוזיציה. בואו ננצל את הפגרה ונגיע להבנות. זה אולי לא האינטרס הפוליטי של כולם, אבל זה בוודאי האינטרס הלאומי שצריך להנחות אותנו".

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה לאישור החוק: "לאחר עבודה קשה ומאמץ של שנים רבות, אנחנו מתחילים בתיקון מערכת המשפט ומחזירים את האיזונים בין הרשויות שהופרו לפני 30 שנה בידי אהרן ברק. תודה לרה"מ, לחברי הקואליציה , לשר המשפטים ולשותפי וחברי להובלת הרפורמה שמחה רוטמן. יחד נמשיך לתקן באחריות".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר מפלגת העבודה, חה"כ מרב מיכאלי אמרה: "ככה נראה ניצחון שהוא הפסד. הפסד מהדהד. נתניהו יודע שעכשיו הוא מצורע בעיני כל העולם המערבי, מצורע בעיני לא רק המפגינות והמפגינים אלא גם בעיני רבים מאלה שהצביעו לו. נתניהו ושותפיו הפסידו היום. ייקח עוד קצת זמן עד שהם ייפלו, אבל זאת תחילת הנפילה שלהם. זה יהיה מאבק לא קצר, ואנחנו צריכות וצריכים הרבה אויר ונחישות ואמונה בעצמנו ובאמת שלנו, ואנחנו ננצח".

חה"כ גדעון סער אמר: "ביודעין ובעיניים פקוחות לרווחה העבירה היום הממשלה חוק הפוגע פגיעה אנושה באינטרס הלאומי ומתעלם מרחשי לב רוב הציבור שהביע את זעקתו באופן חסר תקדים. חבריי ואני מחויבים להמשך המאבק על דמותה ועתידה של המדינה. מי שצהלו היום במליאת הכנסת אחרי ההצבעה, ייענשו על ידי העם בישראל בקלפי".

עוד מבחזית החדשות

השר מיקי זוהר כתב לאחר אישור החוק: "הגיע הזמן. רק ככה מחזירים את אמון הציבור במערכת המשפט. ולאחינו מתנגדי הרפורמה, הביטו וראו איך כל השקרים שסיפרו לכם על הרפורמה מתפוגגים. הרפורמה תחזק את הדמוקרטיה שלנו ולא ההפך".

יו"ר מפלגת נעם, סגן השר חה"כ אבי מעוז, הגיב על אישור החוק: "החוק שהעברנו היום בכנסת, הוא צעד קטן להשבת האיזון בין הרשויות ולחיזוק הדמוקרטיה האמיתית במדינת ישראל. קורא לראשי האופוזיציה לבוא להידבר, מעכשיו ועד שנמצא את הדרכים המתאימות לתיקון המלא של מערכת המשפט והכל בהסכמה רחבה".

חה"כ משה סעדה מהליכוד טען בריאיון במשדר המיוחד של חדשות 12: "אנחנו ממשיכים מכאן הלאה לוועדה לבחירת שופטים. מערכת אכיפת החוק יקרה לי, אני קורא לשוב לשיח. ניסינו להביא לפשרה, ומי שהכשיל זו האופוזיציה".

חה"כ יפעת שאשא ביטון צייצה בטוויטר לאחר אישור החוק: "נתניהו בחר להיות משרתו של בן גביר, נער הגבעות, ולא של מדינת ישראל. נתניהו הוכיח שהוא רופס, נשלט וחסר עמוד שדרה, ובכך מהווה סכנה מוחשית לעתידנו. אנחנו עם חזק ועם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה!"

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. אתה איש לא ראוי ולא מתאים לפוליטיקה הישראלית. אתה ריק מתוכן, בראשך יש ואקום כי אין מוח. אין בך שום תכונה שמהווה יתרון על אחרים, למעט תכונות רודניות מפותחות. אולי תחזור להיות מנחה ערבי קראיוקי – לשם אתה הכי מתאים !
    אז לך לך לדרכך ועזוב איתנו בשקט כי אתה נזק הרסני למדינה !

  2. לפיד שראה רחפן באויר
    נתן שטחים ללבנון
    והביטחוניסטים שגיבו אותו נעלמו כלא היו ובפחות משנה מודים שזה היה טעות
    ואת כל זה הוא עשה בממשלת מעבר בלי להביא לאישור הכנסת
    לפחות כאן נתנו לכם היזדמנות להידברות לרצון טוב.
    אבל הלפיד הלילי כל פעם שנתניהו הסכים להקפיא הוא רץ לתיקשורת ניצחנו ניצחנו מה ניצחתה כתב במחנה ברמה של ילד בכיתה .ב.
    אם האבא שלך המאפיונר לא היה משחד שתיכנס להיות כתב במחנה אפילו לישמור בשירותים לא היו נותנים לך.
    עגל טיפש

  3. פעם ראשונה שאני מסכים איתו אבל דבריו נאמרו רק בשם עצמו על עצמו וכיוון שהוא מצאצאי עמלק הפעם הוא צודק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים