שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תגובות המערכת הפוליטית לאירוע החמור בגבול מצרים
במערכת הפוליטית התייחסו הערב (מוצ"ש) לאירוע החמור בגבול מצרים, שבו נהרגו שלושה חיילי צה"ל מירי מחבל מצרי |" אין מילים שיתארו את הכאב והאובדן".
תגיות:
הרמטכ"ל בסיור בגבול מצרים | צילום: דובר צה"ל

במערכת הפוליטית התייחסו הערב (מוצ"ש) לאירוע החמור בגבול מצרים, שבו נהרגו שלושה חיילי צה"ל מירי מחבל מצרי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: “שבת כה עצובה. נחרדנו מהידיעה על נפילתם של לוחמת ושני לוחמי צה״ל בתקריות הבוקר בגבול מצרים. אין מילים שיתארו את הכאב והאובדן. יחד עם העם כולו אני שולח תנחומים כנים למשפחותיהם ומשתתף באבלן בשעה קשה זו. ננצור את זכרם ונמשיך להגן על גבולותינו בנחישות".

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג וייבדק עד תום. אני מבקש לשבח את כוחותינו שחתרו למגע וחיסלו את המחבל. יחד עם כל עם ישראל אני מבקש להשתתף בצער המשפחות של סמל ליה בן נון ז״ל, סמ"ר אוהד דהן ז״ל, והלוחם הנוסף ששמו טרם הותר לפרסום, ולאחל החלמה לפצועים. ליבנו עם המשפחות ביגונם העמוק".

שר הביטחון יואב גלנט: "כואב את נפילת שלושת הלוחמים בתקרית בגבול מצרים. חיילי צה״ל ביצעו את משימותיהם במסירות אך האירוע הסתיים עם תוצאות קשות. ‏לבי עם המשפחות בשעתן הקשה ביותר. ‏קיימתי הערכת מצב עם הרמטכ״ל, צה״ל יתחקר את האירוע כנדרש. בוטח בלוחמי ובמפקדי צה״ל הממשיכים בביצוע משימותיהם בנחישות ובהתמדה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "שבת קשה. שלושה חיילים שיצאו מהבית כדי להגן על מדינת ישראל, נפלו במהלך פעילותם, על ידי מרצח שפל. כואב יחד עם כל אזרחי ישראל את מותם הטראגי ושולח תנחומים לבני המשפחה שאיבדו את היקר להם מכל. עם ישראל אוהב אתכם, מחבק אתכם, בוכה איתכם וכואב את כאבכם".

יו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ: ״בשעה קשה זו אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם של סמל ליה בן נון ז״ל, סמ״ר אוהד דהן ז״ל והלוחם הנוסף שנפלו הבוקר בפעילות מבצעית בדרום הארץ. שלושה צעירים שביצעו את משימתם לשמירה על ריבונותה של מדינת ישראל וביטחון אזרחיה. כולנו מבכים את נפילתם ומחבקים את המשפחות. עוד אמר גנץ כי: "‏גם ברגעים קשים אלו, אנו יודעים ששיתוף הפעולה הביטחוני והאסטרטגי עם מצרים הוא חיוני לשתי המדינות ולאזור כולו והביא להצלת חיי אדם רבים לאורך השנים. ‏אני בטוח שמפקדי צה״ל וראשי מערכת הביטחון מקיימים תחקיר יסודי ומעמיק ויפיקו את הלקחים בהתאם״.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי לבני משפחותיהם של סמל ליה בן נון ז"ל, סמל-ראשון אוהד דהן ז"ל והלוחם הנוסף ששמו טרם הותר לפרסום, אשר נפלו על הגנת המדינה בתקרית בגבול מצרים. עם ישראל כולו כואב את אובדנכם, מחבק אתכם ומשתתף בצערכם. תהא נשמתם של ליה, אוהד והלוחם הנוסף צרורה בצרור החיים. בשעה קשה זו אני מבקש לחזק גם את אחיהם ואחיותיהם לנשק של הנופלים הממשיכים לשמור על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל ועל גבולות המדינה. עם ישראל אוהב אתכם".

ח"כ אלמוג כהן: "אני כואב את נפילתם של הלוחמים בתקרית החמורה לפנות בוקר בגבול מצרים. אחד הלוחמים שנפלו הוא אוהד דהן ז״ל, בן עירי אופקים. אני מכיר מקרוב את משפחת דהן ואת אביו של אוהד, איתן. מדובר במשפחה ציונית, אוהבת העם והארץ, אשר גידלה את אוהד על ערכים אלו. אוהד חתר למגע באומץ לב ונחישות ולחם אל מול המחבל הארור תוך הצלת חיי חבריו. בשעה קשה זו, אני שולח חיזוקים למשפחות הנופלים".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ דני דנון: "סמל ראשון ליה בן נון וסמ"ר אוהד דהן הי"ד נרצחו היום יחד עם חייל נוסף כשהגנו על גבולות המולדת. הערב פרסם עיתונאי חדשות 12 תמיר סטיינמן, כי החיילים בגזרה שבו והתריעו כי הנחיות הפתיחה באש לא מאפשרות להם לירות על מבריחים. הוראות הפתיחה באש כלפי מחבלים ומבריחים חמושים חייבות להשתנות מייד. פלפולים משפטיים כובלים את ידי הלוחמים שמגנים על המולדת וגובים מחיר יקר מידי. חייבים לשים לזה סוף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים