שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תגובות במערכת הפוליטית על פסילת דרעי: "רמיסת הבחירה של רוב אזרחי ישראל"
בסיעת ש"ס הגיבו בזעם על החלטת בג"ץ. "בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם של 400 אלף מצביעי תנועת ש"ס המייצגת את ציבור המוחלשים"
ישיבת ממשלה ראשונה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר אריה דרעי והשר יריב לוין | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

בית המשפט קבע היום (רביעי) את החלטתו בעניין מינוי אריה דרעי לשר. ברוב של 10 מול 1 החליטו השופטים לפסול את יו"ר ש"ס מלכהן כשר בעילת "חוסר סבירות קיצוני".

בתנועת ש"ס זעמו על ההחלטה ואמרו: "נפל דבר בישראל. בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת ש"ס המייצגת את ציבור המוחלשים בישראל שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות. מצביעי ש"ס הלכו לקלפיות כשהם יודעים הכל על יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי. 400 אלף המצביעים, 11 מנדטים, ידעו על הסדר הטיעון עם דרעי והצביעו לש"ס בראשות אריה דרעי".

עוד מבחזית החדשות

"היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית. הפסילה השערורייתית של יו״ר ש"ס מכהונת שר, איננה רק פגיעה אישית בדרעי אלא פגיעה קשה וצורבת בכל מצביעי ש"ס ותומכיה. חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים היום מודרים על ידי בית המשפט".

"תנועת ש"ס כולה מזועזעת מההחלטה השרירותית וחסרת התקדים של בג״צ, בניגוד לחוק והצדק, ורואה בה פגיעה קשה בזכות לבחור ולהיבחר שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה. שס לומדת את ההחלטה הקשה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על פסיקת בג"ץ: "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק, היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק. אם אריה דרעי לא יפוטר, ישראל תקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק".

שר המשפטים יריב לוין הגיבה להחלטה ואמר: "היום קיבלו רבים מאזרחי ישראל הודעה אבסורדית מבית המשפט העליון, לפיה הצבעתם בבחירות שהתקיימו לפני חודשיים, בוטלה. הפסיקה שניתנה היום רומסת לא רק את הצבעתם של קרוב ל-400 אלף מצביעי ש"ס, אלא גם את בחירתם של רוב האזרחים, אשר ידעו את כל העובדות הרלוונטיות והצביעו בעד ממשלה בראשות נתניהו, אשר אריה דרעי שותף בכיר בה".

"צר לי מאוד על כך שראשי מערכת המשפט לא מצאו גם הפעם לכבד את הכרעת העם, את שיקול דעתו של רה"מ ואת החלטת הכנסת שהביעה אמון בממשלה המכהנת", הוסיף לוין. "אעשה את כל הדרוש על מנת שהעוול הזועק לשמים שנעשה לרב אריה דרעי, לתנועת ש״ס ולדמוקרטיה הישראלית – יתוקן במלואו".

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב לפסיקת בג"ץ: "בשמאל טוענים שהדמוקרטיה בסכנה והאמת שככה זה נראה היום. לא יכול להיות שבמדינה דמוקרטית 10 שופטים יחליטו במקום רוב אזרחי ישראל מי צריך לכהן כשר ללא כל בסיס בחוק. הממשלה לא תתפרק. נמשיך בעזרת השם לקדם את הרפורמה במערכת המשפט עבור כלל אזרחי ישראל והחלטת בג"ץ רק מוכיחה שוב כמה היא חיונית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לפסיקה: "לכל מציעי הפשרות וההסכמות, היום הובהר שבית המשפט, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו".

שר הבינוי והשיכון השר יצחק גולדקנופף ביחס לפסיקת בג"ץ: "מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לו בהנהגה".

עוד מבחזית החדשות

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיב על ההחלטה: "מאות אלפים מאזרחי ישראל הלכו לקלפי, בחרו בצורה דמוקרטית באריה דרעי, ובית המשפט העליון החליט לבטל את הצבעתם. הרפורמה המשפטית נדרשת עכשיו, יותר מתמיד. חייבים להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט".

ראשי מפלגות הקואליציה מסרו בתגובה: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לרה"מ, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן וניסיונו העצום דרושים למדינה בימים מורכבים אלה יותר מתמיד. מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי. נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים