שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » תגובה דיפלומטית: ישראל גינתה את פיצוץ הסכר בלי להאשים את רוסיה
בישראל קראו לקהילה הבינלאומית "לגנות בחריפות" את פיצוץ הסכר באזור חרסון, אך נמנעו מלהטיל את האחריות על מוסקבה
ההצפות בחרסון | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

בירושלים גינו את הפגיעה בסכר נובה קחובקה שבאזור חרסון, שהוביל להצפות ענק ולפינוי המוני של תושבים, אך נמנעו מלהזכיר את רוסיה או להאשים אותה במעשה. בהודעה רשמית של משרד החוץ באנגלית נכתב כי "אלפי אזרחים חפים מפשע נמצאים בסכנה בגלל ההרס הנורא הזה. פגיעה מכוונת כזו בתשתיות קריטיות ובאנשים חייבת לקבל גינוי חריף מהקהילה הבינלאומית כולה. מחשבותינו ותפילותינו עם העם האוקראיני בשעה קשה זו".

אוקראינה מאשימה את רוסיה בהפצצת הסכר כדי לסכל את מתקפת הנגד האוקראינית, שכן נהר הדנייפר מהווה את קו החזית וקו הגבול בין השטח שבשליטה רוסית במחוז חרסון (בחלק הדרומי של הנהר) לבין השטח שבשליטה האוקראינית (בחלק הצפוני של הנהר שכולל גם את עיר הבירה של המחוז, חרסון). הסכר מאפשר מעבר מהיר של כוחות צבא ושריון מגדה אחת לגדה השנייה, כך שהמעבר חשוב מאוד למתקפה המתוכננת של אוקראינה

עוד מבחזית החדשות

גם ראשי אגודת הידידות ישראל-אוקראינה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין ויו"ר סיעת המחנה הממלכתי זאב אלקין, לא התייחסו מפורשות לרוסיה בהודעתם. בהודעה שפרסמו נכתב: "ליבנו עם העם האוקראיני שספג אבדות רבות ונמצא תחת התקפה פראית וחסרת אנושיות על מתקני תשתית אזרחית". עוד כתבו "מעבר לתוצאות ההרסניות המיידיות, לפיצוץ הסכר בתחנת הכוח בחרסון עלולות להיות השלכות ארוכות טווח. מדינת ישראל תסייע ככל שתוכל בשיקום האזור, זה המעשה הנכון והמוסרי".

פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה מסרה כי היא עוקבת מקרוב אחר "ההתרחשויות המסוכנות בדרום אוקראינה", ונערכת לסיוע רחב היקף. הפדרציה עומדת בקשר ישיר עם השלטונות ועם הקהילות היהודיות בחרסון ובמורד הנהר, באזור שאמור להישטף בשל פיצוץ הסכר. "אנו נערכים לסיוע בחילוצים של האוכלוסייה", נמסר.

הרב יוסי וולף, שליח חב"ד ורב העיר חרסון, סיפר כי "אנחנו עובדים במלוא המרץ ובסיוע הפדרציה כדי להגיע לכל היהודים שמתגוררים על גדת הנהר, ולחלץ אותם לחלק הגבוה של העיר כדי שלא יהיו בסכנת חיים. אנחנו בודקים היכן מתגוררים יהודים בכפרים הקטנים באזור כדי לחלץ גם אותם".

הרב הראשי לאוקראינה, משה ראובן אסמן, אמר כי "טרוריסטים רוסים הפציצו את סכר נובה קחובקה, זהו אסון אקולוגי. מקומות רבים כבר מוצפים, אנשים עלולים לאבד את כל מה שיש להם. אני עומד בקשר כעת עם הקהילות היהודיות באזור ההצפות כדי לראות כיצד אפשר לעזור. אנחנו נערכים לקלוט בכפר היהודי אנטווקה את כל מי שמעוניין בקורת גג".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים