שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר התקשורת הנכנס: רפורמת הקומה הכשרה של השר היוצא – תבוטל
שר התקשורת היוצא יועז הנדל: "קודמיי שמו את התפל בעיקר ועסקו בכתבות ולא בתשתיות". השר הנכנס שלמה קרעי: "השר היוצא קיבל החלטה להתערב בהרגלי אזרחים פרטיים"
שר התקשורת שלמה קרעי | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במשרד התקשורת נערך הבוקר (שני) טקס חילופי התפקידים במעמד השר היוצא דר' יועז הנדל והשר הנכנס דר' שלמה קרעי. בעבר אמר קריע כי להפריט את תאגיד השידור הציבורי כאן ואת גל"צ. במהלך הטקס, ציין קרעי כי "אני עומד מאחורי דבריי, ומתכוון להוביל את שוק התקשורת לכיוון של שוק חופשי ותחרותי".

בנאום הפרידה אמר השר  היוצא הנדל כי "התפקיד של משרד התקשורת הוא לחבר. המשרד מחבר את ישראל ומחבר את הישראלים, מהמשרדים הכלכליים החשובים במדינת ישראל. עשינו פה מהפכה לחיבור הישראלים מקצה לקצה בסיבים אופטיים, תוך הורדת מחירים דרמטית. יותר מ-70% נהנים מסיבים אופטיים, זה סיפור הצלחה של העובדים שנמצאים כאן שתכננו ויזמו, מרמת הגולן ועד אילת. הקצב הכי גבוה בעולם".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף הנדל כי "מה שיפה בטכנולוגיה זה שהיא לא רואה הבדלים, לא מבחינה בין דעות פוליטיות, היא פועלת ומקדמת. יש פה בהחלט אינטרס לאומי לקדם את כל האוכלוסיות בישראל, לתת לכולם את האפשרות להתחבר ולהיות מחוברים".

לדעת הנדל "זה משרד שמושך הרבה תשומת לב. הגעתי למשרד הזה כשהוא חבוט וחבול אחרי שקודמיי התבלבלו ושמו את התפל בעיקר ועסקו בכתבות לפעמים ולא בתשתיות. במקום רפורמות יעילות היו צריכים להתעסק עם חדרי חקירות. מעבר לחוסר ההבנה על מה שהמשרד הזה עושה על כמה שהעיסוק שלו המרכזי, בעיניי זה בזבוז של זמן באפריקה היו סיבים, ברמאללה היו סיבים, אך במדינת ישראל היינו סביב 2%. ופה עדיין היו כאלה שחשבו שמשרד התקשורת מתעסק בכתבות בעיתון".

לטענתו "תפקיד התקשורת לבקר את הפוליטיקאים לא תמיד זה כיף גם אני וגם אתה יודע את זה לפעמים זה מכעיס אבל זו הדמוקרטיה שבה אנחנו רוצים לחיות. החקיקה של ממשלת נתניהו הוציאה מידי שר התקשורת את האפשרות להשפיע עליו. מאחורי גופי התקשורת בישראל עומדים ישראלים טובים ורבים חילונים דתיים חרדים שמאל ימין, הם לא היריב שלנו וכדאי שישמעו בתקשורת כמה שיותר קולות מגוונים".

לסיכום פנה הנדל לעמיתו ואמר "השר שלמה קרעי אני מאחל לך שתרגיש את כובד האחריות ואני מבין משיחתנו שאתה אכן מרגיש , כמה שיותר בעיקר ולא בתפל, לחבר ולא להפריד".

קרעי הגיב לדברי הנדל ואמר  כי הוא "מקבל את האחריות על משרד התקשורת. אם רוצים לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, עלינו לספק להם את התשתיות שיאפשרו זאת".

לדברי קרעי "לפני 41 שנה אמר מנחם בגין בראיון לטלוויזיה כי "הם הקבוצה שמנהלת למעשה את עריכת החדשות". לדאבוני 41 שנה וכמעט דבר לא השתנה. צריך לתת בטלוויזיה גיבוי לכל דבר, עלינו לתת ביטוי למגוון הקולות שיוצרים יחד את מי שאנחנו. לא מעט כותרות מאיימות נכתבו מאז שקיבלתי את המינוי. אני עומד מאחורי דבריי ומתכוון להוביל את שוק התקשורת לכיוון של שוק חופשי ותחרותי. בכל הנוגע למדיניות המשרד, אני מתכוון להתמקצע וללמוד את הדברים לעומק".

עוד אמר קרעי כי "השר היוצא קיבל החלטה בדבר הרגלי השימוש בטלפון הסלולרי במגזר החרדי, ניסיון להתערב בהרגלי שימוש של אזרחים פרטיים. בכוונתי לחתום בימים הקרובים על ביטול רפורמת הקומה הכשרה. לצורך מימוש מדיניות זו אני מתכוון למנות בימים הקרובים כמנכ"ל משרד את אלעד מלכה".

לסיכום אמר קרעי "אני רוצה להודות לשר יועז הנדל. רואים את טביעת האצבע שלך ואת עבודתך המקצועית. יכולים לחלוק בחלק המדברים אבל, המשרד מקצועי לעילא ולעילא. אני מודה לך על התרומה למשרד ולמדינת ישראל".

לגבי "רפורמת הקומה הכשרה" הדגיש קרעי, כי מדובר על ביטול ההגבלה של מספרים יעודיים לפי קהילות, וציין שיהיו פלאפונים כשרים גם בדורות 4 ו-5, ושלא יפגעו במגזר החרדי. לשיטתו, ביטול הקומה הכשרה פוגעת בשוק החופשי.

קרעי הצהיר לא אחת בעבר כי יתמוך בהפרטת תאגיד השידור כאן ולאחר השבעת הכנסת החדשה הגיש מחדש הצעת חוק בנושא, בדומה להצעות חוק קודמות שהגיש בעבר.

רק לפני כחודש כתב קרעי בפייסבוק כי "אין שום סיבה שנמשיך לממן שידור ציבורי בכמעט מיליארד ש"ח בשנה. התאגיד תחילה, גל"צ אחר כך. אפשר גם במקביל". בחודש יוני 2020 שוחח קרעי עם הנדל בנושא הצעת חוק שקידם להפרטת גל"צ. בשיחה לא שלל הנדל את היוזמה, והשניים קבעו פגישה בנושא לקידום הצעת החוק. הנדל אמנם לא נתן אור ירוק למהלך אולם גורמים ששוחחו איתו אמרו כי לא שלל את הנושא על הסף וכי הוא סבור שיש לבחון אותו ואולי אף לקדם אותו. 

עוד מבחזית החדשות

עוד כתב קרעי בפייסבוק כי יש "להפריט או לסגור" את תאגיד השידור הציבורי וכן את גלי צה"ל. לטענתו "תאגיד השידור הציבורי על שלל תחנותיו בטלוויזיה וברדיו עולה לנו כ-800 מיליון שקל בשנה. הון תועפות גם בימים כתיקונם, ובפרט בימים אלו. התקציב בנוי מהעברה ישירה מהמדינה ותוספת הכלולה בתשלומי אגרת הרישוי. 

"גם אילו הייתה הצדקה לשידור ציבורי, תאגיד השידור הציבורי לא מספק את הסחורה ולא מייצג את הרבגוניות בשיח הישראלי, אלא אליטה קטנה וסגורה ברוב המקרים. בוודאי ובוודאי כאשר אין שום הצדקה לשידור ציבורי כזה. בעידן רב ערוצי ואינטרנטי פתוח וחופשי כמו בימינו, שבו לכל אחד יש ייצוג במגוון רחב של תוכניות, בוודאי שאין הצדקה לסכום המטורף הזה".

עוד כתב קרעי בפוסט ב-2020  "הציבור הישראלי ירוויח הרבה יותר, הן בחיסכון בעלויות והן מבחינת התוכן, אם התאגיד יהפוך לפרטי, או לחלופין שהשוק ייפתח לחלוטין בלעדיו. יש לציין כי אם לא יהיה ביקוש למכרז על גלי צה"ל ו/או התאגיד ולא יימצא מי שירצה לקנות אותם, הרי שתוך זמן מסוים שניהם ייסגרו והזרמת הכסף הציבורי תיפסק. שוק התקשורת הוא שוק ארכאי, מלא רגולציות מטורפות, ולהוסיף על כך גם שידור ציבורי ותחנה צבאית זה שיגעון של ממש שלא משרת את האינטרס הציבורי. יש להפסיק זאת לאלתר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים