שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר המשפטים יריב לוין: יציג הערב את עיקרי הרפורמה המשפטית
שר המשפטים יציג את הצעדים המתוכננים בוועדה לבחירת שופטים ובחקיקת פסקת התגברות ברוב של 61 ח"כים | אבי חימי: "יצא המרצע מן השק – הממשלה רוצה כוח ללא גבולות"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר המשפטים יריב לוין יציג הערב (רביעי) את התוכנית שמטרתם להגביל את כוחו של בית המשפט העליון ושל היועצים המשפטיים. בין הצעדים הראשונים של התוכנית, ביטול עילת הסבירות, שמחר תעמוד למבחן בג"ץ זאת לאחר שהיועמ"שית גלי בהרב-מיארה אמרה כי יו"ר ש"ס אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר, ומינוי יועצים משפטיים כמשרת אמון של השרים. בנוסף צפוי לוין להודיע על חקיקת פסקת התגברות ברוב של 61 ח"כים, ועל שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים על ידי הוספת חברי כנסת להרכב, ובכך לצמצם את כוחה של הרשות השופטת.

עוד מבחזית החדשות

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "לא רק שניאבק בכל דרך אפשרית נגד כל אחד ואחד מהצעדים שיריב לוין יכריז עליהם הערב, אני מודיע מראש שנבטל אותם ביום שנחזור לשלטון. מי שמבצע מהפכה חד צדדית לשיטת המשטר בישראל, צריך לדעת שאנחנו לא מחויבים לה בשום צורה שהיא".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, תקף את תוכניתו של לוין, ואמר כי "יצא המרצע מן השק, הממשלה החדשה רוצה כוח ללא גבולות, ללא פיקוח וללא רסן, ולהפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית, דמוקרטית וליברלית למדינה חשוכה", כך לדבריו, "עיתוי הודעת שר המשפטים הנכנס, ערב דיונים בבג"ץ, בוודאי אינו מקרי והוא מהלך אנטי-דמוקרטי לכשעצמו, שנועד להלך אימים על שופטי בית המשפט העליון ולפגוע בעצמאותם להחליט כמיטב שיפוטם. ככל הנראה מדובר בשיעור ששר המשפטים למד מארדואן, וחבל שכך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים