שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר הכלכלה פיטר את הממונה על התחרות בשל "חוסר אמון"
מלשכת השר נמסר כי לאחר כ-5 חודשים בהם בחן השר את תפקודה של הרשות מצא כי "הפערים המקצועיים הם רבים" | הממונה: הדחה פוליטית
ניר ברקת שר הכלכלה | צילום: פישל רוזנפלד

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת פיטר הערב (שני) את הממונה על רשות התחרות מיכל כהן. מלשכת השר נמסר: "העובדה שחברות המזון, המונופולים ושווקים ריכוזיים רבים איבדו את הרסן בכל הנוגע להעלאות מחירים, נובעת בראש ובראשונה מחולשתה של הרשות. עקב חוסר האמון העמוק שנוצר בין השניים, ביקש ברקת מכהן לסיים את תפקידה".

עוד נמסר מלשכת ברקת כי "מהלך זה מגיע לאחר כ-5 חודשים בהם בחן השר ברקת את תפקודה של הרשות. "לאור חוסר האמון העמוק שנוצר בין השניים וחוסר היכולת להמשיך לעבוד בצורה כזו, כשהפערים המקצועיים הם רבים וראש הרשות מסרבת לאמץ ולממש את מדיניות השר ולנוכח הכשלים בתפקוד, ביקש השר מכהן לסיים את תפקידה".

עוד מבחזית החדשות

לפי הודעת הלשכה, השר נתן הזדמנות כנה ואמתית לעבודה משותפת עם ראש הרשות. "לצערנו, נוכח היעדר שיפור בביצועי הרשות, סביב המדיניות הרצויה והיעדר אימוץ של מדיניות השר הממונה, נוכח ברקת כי אכן הרשות סובלת מתת תפקוד חמור".

למרות הודעת הפיטורים, הממונה על רשות התחרות הודיעה כי היא "ממשיכה כרגיל". במייל ששלחה לעובדים רמזה כהן שההדחה פוליטית: "אני מניחה שכולם קראו את הדיווחים בתקשורת. כולנו שותפים למאמץ להגן על התחרות ולהגביר את התחרות במשק. רשות תחרות עצמאית שאינה כפופה לשיקולים פוליטיים ולחצים של בעלי הון חיונית לשם שמירה על התחרות החופשית בישראל".

"יש לנו משימה קשה ומורכבת לפעול לטובת הציבור בישראל", המשיכה כהן. "לא כל החוכמה נמצאת אצלנו, ואנחנו תמיד שמחים לשמוע דעות סותרות וביקורת בונה. יחד עם זאת, לא נתפשר על עצמאות רשות התחרות. אני יודעת שאתם באים כל יום לעבודה מתוך תחושת שליחות ואמונה בדרך. אני ממשיכה כרגיל, ואני מבקשת גם מכם להמשיך לבצע את תפקידכם נאמנה על הצד הטוב ביותר, כפי שאתם עושים כל העת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים