שיתוף
תגובות
חדשות » שר החינוך קיש: מורים שלא יגיעו לבתי הספר כאות מחאה לא יקבלו תשלום
השר יואב קיש הציג את תוכניתו למערכת החינוך | דרכי התמודדות עם מחסור במורים, החינוך המיוחד, צמצום פערים בפריפריה | "תקציב החינוך הגדול ביותר מאז קום המדינה"
שר החינוך יואב קיש | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

שר החינוך הציג היום (ראשון) בתדרוך לעיתונאים, את תוכניתו למערכת החינוך. לדבריו של השר קיש, תמונת המצב במערכת החינוך עגומה, והמערכת מצויה במשבר עמוק בשל השפעות הקורונה ונוכח הפגיעה הקשה במעמד המורה. בין היתר התייחס השר קיש לאפשרות שבה מורים ייעדרו מחר מבתי הספר, כאות מחאה נגד הרפורמה המשפטית, והדגיש כי מורה שלא יהיה נוכח מחר בבית הספר לא יקבל תשלום. גם תלמידים שלא יגיעו לשיעור יירשמו כחסרים, והדבר עלול לפגוע להם בציון.

שר החינוך שנכנס לתפקידו לפני כחודש, אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בחיזוק מעמד המורה. הוא אף הביע תמיכה בכך שתלמידים יידרשו לקום עם כניסת המורה לכיתה. בנוסף, הוא הציג כמה הצעות אותם הוא מתכנן לקדם במשרדו, כמו פתיחת אזורי רישום, שילוב לימודי אקדמיה בתיכון, שילוב של חיילות וחיילים במקצוע ההוראה והרחבת בתי הספר של החופש הגדול. "אני רואה חשיבות רבה במאמץ לצמצום הפערים ולמתן הזדמנות שווה במערכת החינוך" אמר קיש.

עוד מבחזית החדשות

עוד הודיע השר, כי בכוונתו להקצות מיליארד שקלים נוספים לחינוך המיוחד. כיום מדובר בכ-12% מילדי המערכת, אך ברור שהמספר רק ילך ויעלה. הוא הורה על הקמת ועדה חיצונית שתייעץ בנושא ותגיש את המלצותיה תוך חודשים ספורים, הועדה תהיה בראשות מנכ"ל אל על לשעבר ויו"ר אלו"ט עמוס שפירא. מדובר במינוי חיצוני שגרר לא מעט הרמת גבות, על ההחלטה שלא למנות לראשות הועדה איש מקצוע מתחום החינוך.

שר החינוך התייחס גם למחסור האקוטי במורים, ובין היתר הציע לשלב במערכת החינוך חיילי צה"ל (במהלך שירותם הצבאי או לאחריו) שעסקו בהדרכה במסגרת השירות. לעת עתה לא ברור מאין יגיע התקציב למהלך כזה ומה עמדת הצבא בנושא.

קיש ציין כי הוא פועל לקידום שיעורים פרטניים לכל ילד, לימוד בקבוצות משותפות וחיזוק הפריפריה החברתית בדגש על לימודי השפה. הוא סיכם והצהיר כי "תקציב החינוך שיאושר בתקציב המדינה הקרוב הוא הגדול ביותר שידעה מערכת החינוך מאז הקמתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים