שיתוף
תגובות
חדשות » שר החינוך קיש: מבטל את רפורמת הבגרויות של שאשא-ביטון
שבוע בלבד לאחר שהושבע לתפקיד הצהיר יואב קיש על ביטול תוכנית הדגל של יפעת שאשא ביטון: "ההחלטה התקבלה בתום שורת דיונים. נגבש חלופה והמנכ"ל יציג אותה עד מרץ"
שר החינוך יואב קיש | צילום: אתר הכנסת

שר החינוך יואב קיש הודיע אחר הצהריים (חמישי) על ביטול רפורמת בחינות הבגרות במקצועות ההומניים, שהיה פרויקט הדגל של שרת החינוך היוצאת חה"כ יפעת שאשא ביטון. לטענת קיש ההחלטה התקבלה "בתום שורה של דיונים", למרות שחלף רק שבוע מאז הושבע לתפקיד ולאחר שהצהיר בטקס חילופי השרים כי "זה לא סוד שאנחנו לא שותפים לאותה דרך. משרד החינוך ישנה כיוון" .

בהודעת משרד החינוך נכתב כי "ההחלטה התקבלה נוכח המשובים שהצטברו ממנהלים, גורמי המקצוע במטה ומורים, מהם עולה תמונה המצביעה על קשיים ביישום הרפורמה". לטענת קיש בימים האחרונים קיבל פניות מראשי ועדות של המקצועות ההומניים כמו גם מכתבים בחתימת אלפי מורים ומכתב מהתאגדות מנהלי בתי הספר התיכוניים שדרשו לבטל את הרפורמה. יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז, שהבית שהתנגד נחרצות לרפורמה של שאשא ביטון, שיגר הבוקר מכתב תודה לקיש.

עוד מבחזית החדשות

הרפורמה המדוברת היא "רפורמת מח"ר – מדעי חברה ורוח", שבמסגרתה היו אמורים להתקיים בחינות בגרות חיצוניות במקצועות מתמטיקה, אנגלית ועברית בלבד. ואילו במקצועות היסטוריה, תנ"ך, אזרחות וספרות לא היו אמורים להתקיים בחינות חיצונית אלא הערכה פנימית של בית הספר ועבודה רב תחומית קבוצתית בכיתה י"ב, שהייתה אמורה להיות מוערכת על ידי גורם חיצוני.

בהתאם להחלטת שר החינוך קיש, תלמידי כיתות י' בשנה זו ילמדו ויבחנו בדומה למתווה הבחינות של תלמידי כיתות י"א השנה. על פי ההודעה "היבחנות חיצונית במקצוע הומניסטי אחד לפחות, יתר מקצועות ההומניסטיקה בהיבחנות בית ספרית". המשימות המקוונות והמבחנים שנעשים בכיתה י', יהוו חלק מהציון הפנימי. כמו כן, "התלמידים ימשיכו ללמוד ולהיבחן בבגרויות חיצוניות במקצועות: שפת אם, אנגלית, מתמטיקה ומקצועות ההגבר".

עוד נכתב בהודעה מטעם משרד החינוך כי "שר החינוך יואב קיש הנחה את צוותי המקצוע של המשרד להתכנס כדי לגבש חלופה חדשה למתווה ההיבחנות במקצועות ההומניסטיקה. המנכ"ל הנכנס יציג את המתווה החדש עד לסוף חודש מרץ 2023".

שעות ספורות לאחר הטקס שיגרו ראשי ועדות המקצוע מכתב לקיש ובו ציינו כי המשך קיומה של הרפורמה הוא "סכנה גדולה" לעתידו של החינוך ומובילה בורות בקרב התלמידים. על המכתב חתמו יושבי ראש ועדות מקצועות ההומניים פרופ' ניצה בן דב, ד"ר עדה גבל, פרופ' שמחה גולדין , פרופ' נילי ואזנה, ד"ר אריאל זינדר, ד"ר אסף מלאך ופרופ' זהר שגב.

עוד מבחזית החדשות

במכתבם כתבו ראשי הועדות כי "המשך קיומה של הרפורמה במודל הנוכחי הוא סכנה גדולה לעתידו של החינוך במדינת ישראל, וכן לזהותם האזרחית והלאומית של בוגריו. היא מובילה את תלמידי ישראל לבורות בכל הנוגע לזהותם, תרבותם ומקומם בחברה, מגדילה את הפערים בין בתי הספר החזקים לאלו החלשים ותוביל, אם תמשיך, להיעלמותם המוחלטת של המקצועות ההומניים מתוכנית הלימוד", כתבו.

מטה פורום מחאת "מורי המח"ר" שיגרו עצומה עליה חתומים יותר מ-2,000 מורים המלמדים בבתי הספר התיכוניים, כולם בעלי תואר שני ומעלה בדרישה לבטל את הרפורמה שהונחתה עליהם באופן חפוז, כלשונם. המורים ניהלו מאבק לביטול הרפורמה, בטענה שהרפורמה מנותקת מהמציאות בשטח ותייצר ענף משגשג של קניית עבודות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים