שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר החינוך: אין להיכנס למוסדות לימוד ללא אישור מהלשכה
שר החינוך הנחה את מוסדות החינוך כי יש לבקש אישור לפני כניסה למוסדות חינוך | "אין אישור לאף גורם פוליטי להיכנס למוסדות השייכים למשרד החינוך ללא אישור השר"
שר החינוך יואב קיש | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

שר החינוך יואב קיש הנחה היום (רביעי) את בתי הספר ומוסדות החינוך, שאין אישור לאף גורם פוליטי להיכנס למוסדות החינוך ללא אישור מהלשכה.

בהודעה שנשלחה לבתי הספר נכתב כי: "אבקש להבהיר כי בכל פנייה אליכם או אל כפופים אליכם, של גורם פוליטי מהכנסת או מהממשלה, מכל קצוות הקשת הפוליטית, יש לעדכן את לשכת השר. אין אישור לאף גורם פוליטי להיכנס למוסדות השייכים למשרד החינוך במישרין או בעקיפין ללא אישור השר".

עוד מבחזית החדשות

הנחיית השר באה על רקע שיתוף הפעולה של גורמים פוליטיים עם בתי הספר. רבים מהם מגיעים לדבר בפאנלים ובדיונים במוסדות החינוך.

חה"כ יפעת שאשא ביטון, שרת החינוך לשעבר, אמרה בתגובה: "החלטתו של השר קיש שלפיה הוא היחיד שיאשר כניסת פוליטיקאים לבתי ספר, ויחליט מי כן ומי לא, היא שערורייתית ומקרבת אותנו בצעדי ענק לדיקטטורה גם במערכת החינוך. בעצם ההחלטה מכניס פוליטיזציה מפלגתית למערכת שאמונה על חינוך הילדים. ההפיכה המשטרית נותנת אותותיה גם במערכת החינוך ומעכשיו כל החלטה בנושא תצבע בצבעים פוליטיים".

עוד מבחזית החדשות

גם חבר הכנסת רם שפע ממפלגת העבודה, שכיהן בעבר כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, תקף את ההנחיה של קיש: "משרד החינוך ותלמידי ישראל נחטפו בידי שר שהוא לא פחות מדיקטטור בהתהוות שמנסה להשליט סדר פוליטי ממניעים אישיים מסוכנים",.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי: "תפקיד משרד החינוך הינו בראש ובראשונה לשמור, להגן ולקדם את כלל ילדי ישראל. אף הורה במדינת ישראל לא מוכן ואינו רוצה שפוליטיקאים מימין או משמאל ייכנסו לבית ספר או לגנים של ילדינו ללא אישור מראש. הודעת ראש מטה השר נועדה לתזכר בדבר הדין הקיים, על מנת למנוע הפיכת מוסדות החינוך לזירה פוליטית מימין ומשמאל ועל מנת לשמור על התדמית הציבורית הניטראלית של מוסדות החינוך ועובדיהם, כראוי. הדבר היחיד אשר עומד לנגד עינינו הוא טובתם וקידומם של כלל ילדי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים