שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שר החוץ של האיחוד האירופי: אין מקום לשימוש במונח "אפרטהייד" בהקשר לישראל
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, מתנגד להטלת סנקציות על ישראל: "העמדה הנחרצת של האיחוד האירופי היא שההתנחלויות אינן חוקיות ומפרות את החוק הבינלאומי"
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל בפרלמנט האירופי | צילום: האיחוד האירופי - wikipedia

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, דחה בסוף השבוע קריאות באיחוד להטיל סנקציות על ישראל, ולקבוע כי ישראל מתנהלת כמשטר אפרטהייד. למרות זאת אמר בורל: "העמדה הנחרצת של האיחוד האירופי היא שההתנחלויות אינן חוקיות ומפרות את החוק הבינלאומי".במסמך שהפיץ בורל בשבת הוא כתב כי "הנציבות סבורה כי אין זה ראוי להשתמש במונח "אפרטהייד" בהקשר למדינת ישראל". אך במקביל הוא מתח ביקורת חריפה על הבנייה בהתנחלויות והביע את מחויבות האיחוד לפתרון שתי המדינות.

בורל אף הבהיר שנציבות האיחוד אינה שוקלת להשעות את הדיאלוג השנתי בין שרי החוץ של אירופה למקבילם הישראלי, המוכר בשם "מועצת האסוציאציה". האיחוד חידש את הדיאלוג באוקטובר האחרון בהשתתפות שר החוץ וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד אחרי הקפאה שנמשכה כעשר שנים על רקע חילוקי דעות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד מבחזית החדשות

גורמים מדיניים בישראל הזהירו בשנה החולפת שהרשות הפלסטינית עשויה להביא להכרזה באו"ם או במוסדות האיחוד האירופי שישראל הנהיגה משטר אפרטהייד בשטחי הגדה המערבית. בחודשים האחרונים פנו מספר חברי פרלמנט לבורל ודרשו ממנו להקצין את עמדת האיחוד כלפי ישראל.

אחד מהם היה חבר הפרלמנט הספרדי מנו פינדה, שטען כי דו"חות שפרסמו ארגוני זכויות קובעות כי ישראל כופה מדיניות אפרטהייד על הפלסטינים בגדה. לדבריו "האיחוד האירופי קידם צעדים קולקטיביים נגד האפרטהייד בדרום אפריקה שתרמו לנפילת המשטר" וכי "זה בלתי מתקבל על הדעת שמדיניות החוץ של האיחוד נוקטת סטנדרט כפול במקרה זה ולא תנקוט צעדים קונקרטיים". פינדה הציע לאיחוד להפסיק את שיתוף הפעולה הצבאי והמסחרי עם ישראל ולהגביל פעילות של חברות מסחריות אירופיות או מוסדות פיננסיים עמה.

בורל דחה את דרישות חברי הפרלמנט, אך ביחס לבנייה בהתנחלויות כתב כי "העמדה הנחרצת של האיחוד האירופי היא שההתנחלויות אינן חוקיות ומפרות את החוק הבינלאומי". לדבריו, "האיחוד מחויב לפתרון שתי המדינות במסגרת מו"מ המבוסס על החוק הבינלאומי, קווי 67' עם חילופי שטחים כשמדינת ישראל והמדינה הפלסטינית העצמאית, הדמוקרטית, הרציפה והריבונית חיות זו לצד זו בשלום, ביטחון והכרה הדדית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים