שיתוף
תגובות
חדשות » שר החוץ: שגריר אוקראינה יזומן לשיחת נזיפה
שר החוץ אלי כהן אמר כי ההודעה שפרסמה שגרירות אוקראינה נגד הממשלה אינה מקובלת | אוקראינה האשימה את ישראל בשיתוף פעולה עם רוסיה
פגישת זלנסקי ואלי כהן | צילום: לע"מ

משרד החוץ החליט לזמן את שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורניצ'וק, לשיחת נזיפה בעקבות הביקורת החריפה שפרסמה היום (ראשון) השגרירות נגד הממשלה. שר החוץ אלי כהן אמר בשיחה עם עיתונאים כי דברי הביקורת שפרסמה השגרירות אינם מקובלים עליו.

בתדרוך לכתבים, אמר שר החוץ אלי כהן בתגובה לדברים הקשים שהשמיע שגריר אוקראינה בישראל כי "ישראל בחרה בשיתוף פעולה הדוק עם רוסיה", כי השגריר יזומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ.

עוד מבחזית החדשות

השר ציין בדבריו, כי למרות המורכבות מול רוסיה, ישראל התייצבה לצד אוקראינה מתחילת המלחמה ועד היום, תמכה באופן פומבי בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה ובריבונות שלה, ואף הצביעה בפורומים בינלאומיים על גינויים לרוסיה.

עוד אמר השר כי ישראל שלחה לאוקראינה סיוע הומניטרי באופן חסר תקדים בשנת 2022 בהיקף של כ-80 מיליון שקלים, והשנה מיועד תקציב גבוה יותר. כמו כן הוסיף כי מערכת ההתרעה שמתאימה ישראל לאוקראינה תציל חיים של אזרחים אוקראינים במדינה.

בהמשך התייחס השר גם לניסיונות לקדם את נרמול יחסים עם סעודיה ואמר כי "ישראל מעוניינת לקדם הסכם שלום עם ערב הסעודית. אנחנו מאוד אופטימיים לגבי האפשרות להשיג הסכם כזה. מדובר בהסכם בר השגה, שלאחריו יבואו מדינות נוספות".

לדברי השר, הדיונים בנושא מתבצעים בכמה ערוצים, העיקרי שבהם הוא באמצעות הממשל האמריקאי. לדבריו גם הסעודים מעוניינים בהסכם זה. לדברי השר, מדובר בהסכם ייחודי שלא יהיה חלק מ"הסכמי אברהם", ויכלול מדינות נוספות פרט לסעודיה. עוד אמר השר כי "להערכתנו יש חלון הזדמנויות עד מרץ 2024, שלאחריו המערכת הפוליטית בארה"ב תתמקד במערכת הבחירות לנשיאות".

השר התייחס גם להתקדמות המהלך להצטרפות לתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב ואמר כי "התהליך לקראת הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מוויזות מתקדם כמתוכנן. אנחנו מקיימים פגישות על כך באופן קבוע על מנת לעקוב אחרי ההתקדמות, ומארחים בארץ משלחות מארה"ב שעוקבות אחרי ההתקדמות. בחודש יולי אמור להתחיל פיילוט של חלק מההסכם ואנחנו משוכנעים שעד סוף ספטמבר נעמוד ביעדים".

השר הדגיש כי "חשוב לציין את החלק המשמעותי שמשחק שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, בתהליך הפטור מוויזה. זו המורשת שלו ולמרות שהוא מסיים את תפקידו כשגריר בימים הקרובים, ביקשתי ממנו שימשיך להיות מעורב גם אחרי סיום תפקידו כשגריר".

השר התייחס גם להידוק היחסים עם מרוקו ואמר כי כמות הביקורים של שרים ישראלים במדינה וההסכמים שנחתמים היא חסרת תקדים. כמו כן הסביר השר כי מפגש שרי החוץ של פורום הנגב שהיה מתוכנן ליולי נדחה, אך לא בוטל. לדבריו, הסיבה לדחייה היא ההחלטה על הרחבת הבניה ביהודה ושומרון. על פי התכנון, במפגש היו אמורות להשתתף שתיים שלוש מדינות שלישראל אין איתם עדיין יחסים דיפלומטיים. השר ציין כי "אנחנו מאמינים כי גם במפגש שיתקיים בעתיד, המדינות האלו ישתתפו וזה יהיה חלק מהצעדים לקראת נורמליזציה איתם". לדבריו, ארה"ב משחקת תפקיד חשוב בקידום הפורום ומפגש השרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים