שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שר החוץ ייפגש עם נשיא טורקיה באנקרה
אלי כהן הגיע לביקור בטורקיה על רקע רעידת האדמה שגבתה את חייהם של עשרות אלפי טורקים | צפוי להיפגש עם הנשיא ארדואן | שר החוץ הטורקי הודה על הסיוע הישראלי
שר החוץ אלי כהן בפגישה עם עמיתו הטורקי | צילום: דוברות משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נחת הבוקר (שלישי) באנקרה לביקור הזדהות בטורקיה. עם נחיתתו אמר שר החוץ "הגעתי היום לטורקיה להביע סולידריות עם העם הטורקי. אפגש עם נשיא טורקיה ועם עמיתי שר החוץ הטורקי ואביע בפניהם את תנחומי העם בישראל על האסון הקשה שפקד את טורקיה. ישראל עומדת לצד טורקיה בשעה קשה זו ותמשיך לסייע לה באמצעות פעילות כוחותינו ואספקה של ציוד הומניטרי".

במהלך היום צפוי שר החוץ להיפגש עם נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן ועם שר החוץ מבלוט צ'בושולו, ויערוך ביקור בבית חולים שדה שהקימה ישראל באזור שנפגע ברעידת האדמה.

עוד מבחזית החדשות

שר החוץ הטורקי הודה על הסיוע הישראלי לאחר רעידת האדמה. בהצהרה לתקשורת לאחר הפגישה אמר צ'בושולו כי טורקיה מודאגת מההסלמה בגדה המערבית ומההחלטה לקדם בנייה בהתנחלויות, שעלולה לדעתו להגביר את המתיחות. בנוסף, הוא הזכיר שוב כי יש לשמור על הסטטוס קוו באל-אקצא והדגיש כי כהן התחייב לכך "זה נושא רגיש עבור העולם ועבור ישראל" אמר שר החוץ הטורקי.

עוד אמר צ'בושולו, כי טורקיה מעוניינת בחיזוק הקשרים עם ישראל, וכי הם שוחחנו על הרחבת שיתופי הפעולה המדיניים והכלכליים, והחשיבות שבמניעת נשק גרעיני מאיראן.

שר החוץ אלי כהן אמר בתום הפגישה: "נפגשתי כעת באנקרה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושלו. הבעתי בפניו את תנחומיי בשם כל אזרחי ישראל על האסון בטורקיה, והוא הודה לי על הסיוע שהענקנו, במשלחת החילוץ, בציוד ההומניטרי, ובבית החולים שדה שעדיין פועל בשטח" עוד אמר כהן: "אמרתי לו כי בנוסף למשלחות שיצאו מישראל, קיבלנו פניות רבות מארגונים ואזרחים ישראלים שרצו להושיט יד לעם הטורקי בשעתו הקשה".

הביקור מגיע ברקע רעידת האדמה הקשה שבו נספו עשרות אלפי אזרחים טורקים. ישראל שיגרה משלחת סיוע גדולה ואף הקימה בית חולים שדה באזור האסון. בהמשך היום צפוי כהן להגיע לאזור ולהיפגש עם צוותי הסיוע הישראליים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים