שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שר החוץ הסורי: "בזמן שהישות הציונית מדברת על סיוע לסוריה, היא הגורם לצרות"
שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, התראיין לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המקורבת לארגון חיזבאללה ותקף את הצעת הסיוע של נתניהו | לדבריו: "סוריה אינה מכירה בישראל"
רעידת האדמה בטורקיה | צילום: רשתות חברתיות

שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, התראיין היום (שלישי) לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המקורבת לארגון חיזבאללה, והתייחס לדיווח כי ישראל צפויה לסייע לסוריה בעקבות רעידת האדמה הקטלנית שהתרחשה השבוע. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "התקבלה פנייה מגורם מדיני לסייע לסוריה" והוא הנחה שגם לשם יועבר סיוע הומניטרי.

לדברי שר החוץ הסורי "סוריה אינה מכירה בישראל ולא רואה בה מדינה, אלא קוראת לה הישות הציונית. היא בעלת ברית של דאעש, ג'בהת א-נוסרה ושאר ארגוני הטרור. בזמן שהישות הציונית מדברת על סיוע לסוריה, היא הגורם לצרות, המלחמות והמתחים במדינה".

עוד מבחזית החדשות

כאמור, ישראל הוציא משלחות סיוע לאזורים שנפגעו ברעידת האדמה בדרום טורקיה. ראש הממשלה נתניהו אמר כי "כך אנחנו נוהגים ברחבי העולם, וכך אנחנו נוהגים גם בקרבתנו". נתניהו ציין כי התקבלה גם פנייה מגורם מדיני לסייע לסוריה והוא הנחה שגם לשם יועבר סיוע הומניטרי. במקביל, משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך למתן סיוע רפואי לטורקיה ולהיערך לאספקת ציוד רפואי ככל שתהיה החלטה של הדרג המדיני.

בנוסף, מנכ"ל מד״א אלי בין פנה לנשיא הסהר האדום הטורקי ד״ר קיניק והציע סיוע הומניטרי ורפואי. ״אנו עוקבים מקרוב ובדאגה אחר תוצאות רעידת האדמה בדרום טורקיה. מבקש לחזק את ידיכם ולהבטיח לכם כי מגן דוד אדום עומד לרשותכם בכל סיוע שיידרש", אמר בין. במד"א הוסיפו כי הגורמים המקצועיים וצוותי מד״א ערוכים להעניק כל סיוע שיידרש באופן מידי.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים