שיתוף
תגובות
חדשות » שר החוץ ביקר בבית הכנסת "ברוצקי" בקייב וחנך מרכז השאלה לציוד רפואי
שר החוץ ביקר היום בבית הכנסת המרכזי "ברוצקי" בקייב ונפגש עם הרב הראשי לאוקראינה הרב משה אסמן | במהלך הביקר חנך שר החוץ מרכז השאלה לציוד רפואי
הקהילה היהודית בקייב | צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה

שר החוץ אלי כהן ביקר היום (חמישי) בבית הכנסת המרכזי "ברוצקי" בקייב, ונפגש עם הרב הראשי לאוקראינה הרב משה אסמן. כהן התפלל בבית הכנסת, שוחח עם חברי הקהילה וחנך מרכז השאלה לציוד רפואי לרווחת יהודי המקום.

חנוכת מרכז השאלה לציוד רפואי | צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה

במהלך היום נפגש שר החוץ עם עמיתו דמיטרו קולבה. בשיחה שהתקיימה בין השניים בקייב, נשמעו אזעקות בכל רחבי העיר. שר החוץ הבטיח כי ישראל תעניק לאוקראינה ערבות בסך 200 מיליון דולר, לצורך הקמת מרכז רפואי. בנוסף, הבטיח כהן הבטיח כי ישראל תעביר לאוקראינה מערכת התרעה חכמה ותסייע בפירוק מוקשים.

במסיבת עיתונאים משותפת, הודה קולבה לישראל על הסיוע ההומניטרי, אך ביקש גם סיוע צבאי. לדבריו "יש להשמיד את הרוע באמצעות כוח הנשק" עוד אמר "אנו מודים על המתנדבים הישראלים שבאו לאוקראינה וסייעו בדברים רבים. נזכור את זה. עם זאת, חשוב להשיג ניצחון במלחמה. אם לא נביס האויב וננצח, כל היתר לא חשוב. ישראל יודעת היטב על צורכי הביטחון שלנו, נחכה להחלטות שיתקבלו".

שר החוץ אלי כהן ועמיתו דמיטרו קולבה | צילום: שלומי אמסלם

"הייתה לנו שיחה כנה" אמר קולבה "אני אסיר תודה על הכנות הזאת, רק באמצעות אמון אפשר לקבל החלטות חשובות". לדבריו, "העליתי את הנושא של יוזמת השלום שהציג זלנסקי. שלום הוגן ניתן להשגה רק כשאתה חזק מספיק כדי להגן עליו, אנו מבינים אחד את השני". עוד הוסי: "נקווה לתמיכה של ישראל, תמיד אמרתי בפומבי שאין סיבה אובייקטיבית אחת שבגינה ירושלים וקייב לא יעמדו זו לצד זו".

השר כהן אמר במסיבת העיתונאים: "הגעתי היום לקייב בשם ממשלת ישראל והעם הישראלי כדי להראות את הסולידריות העמוקה שלנו עם אוקראינה. קיימנו טקס מיוחד בבאבי יאר, מקום קדוש בהיסטוריה המשותפת שלנו. חשוב לכולנו לזכור את הזוועה ואת ייחודה של השואה. ישראל, כפי שנאמר בעבר, נשארת מחויבת לריבונותה ולשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. שיתפתי את שר החוץ קולבה שירושלים תתמוך ביוזמת השלום של קייב באו"ם בשבוע הבא".

לדבריו, "הביקור שלי כאן בקייב היום הוא עדות נוספת לתמיכה שלנו בעם האוקראיני. בשנה האחרונה סיפקה ישראל סיוע הומניטרי משמעותי לאוקראינה, כולל פריסת בית החולים השדה שלנו "כוכב מאיר", שטיפל ביותר מ-7,000 חולים. כמו כן, טיפלנו במאות אוקראינים חולים ופצועים בבתי החולים שלנו. אני גאה לעמוד לצד אוקראינה לנוכח הזמנים המאתגרים הללו, וישראל מחויבת להמשיך בתמיכתה בחודשים ובשנים הבאות".

עוד מבחזית החדשות

בסיום הצהרתו התייחס כהן לסוגייה האיראנית ואמר: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להצטרף לשר קולבה בגנות הפעילות ההרסנית של טהרן שהתפשטה לאוקראינה לאחרונה, וגרמה לטרור, כאוס והרג חפים מפשע. זוהי תזכורת נוספת לעובדה שאיראן מהווה איום לא רק על המדינה הזו, אלא על אירופה כולה".

עוד אמר כהן: "כולנו צריכים לשלוח מסר ברור מכאן, יש להפסיק את פעילות הטרור של איראן. אנו עומדים לצד חברינו האוקראינים בקריאה לתגובה מאוחדת לאיום ההדדי הזה של הטרור האיראני, ונעבוד יחד בכל הרמות ובכל פלטפורמה בינלאומית על מנת להבטיח את הבטיחות והביטחון של האזור שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים