שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שר ההגנה הבריטי לזלנסקי: "אנחנו לא אמזון של נשק"
פסגת נאט"ו בווילנה הסתיימה במתיחות, לאחר שהשר בן וולאס מתח ביקורת על הציפייה המתמדת של זלנסקי לאספקת נשק "מעוניינים גם בהכרת תודה"
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

פסגת מדינות נאט"ו בווילנה הסתיימה אתמול (רביעי) באי נעימות בין אוקראינה לבריטניה, לאחר ששר ההגנה הבריטי, בן וולאס, אמר לזלנסקי כי מדינות המערב הן "לא אמזון של נשק", ורמז כי בעלות הברית של קייב גם מצפות ל"הכרת תודה". 

עוד אמר בן וולאס, כי הוא מייעץ לאוקראינים לזכור שהם צריכים לשכנע את הפוליטיקאים בוושינגטון ובבירות אחרות באירופה, שעשרות מיליארדי הפאונד שהם מוציאים על סיוע צבאי לאוקראינה, ישרת את מטרתם. בתגובה אמר זלנסקי לרשת "סקיי ניוז" כי הוא מבולבל מדברי שר ההגנה הבריטי, והוסיף כי "תמיד היינו אסירי תודה".

עוד מבחזית החדשות

"לא ידעתי למה הוא התכוון ואיך עוד עלי להביע את דברי התודה שלי", אמר נשיא אוקראינה והוסיף בצחוק: "יכולנו לקום בבוקר ולהביע את דברי התודה שלנו באופן אישי לשר, אנו אסירי תודה לבריטניה".

מר וואלאס אמר כי אוקראינה תמיד מבקשת יותר נשק גם לאחר קבלת תחמושת. "יש כאן מילת זהירות קלה, והיא שבין אם נרצה או לא אנשים רוצים לראות הכרת הטוב", אמר מר וואלאס בתדרוך לעיתונאים בשולי פסגת נאט"ו בת היומיים בבירת ליטא וילנה.

"העצה שלי לאוקראינים היא שלפעמים אתם משכנעים מדינות לוותר על מלאי הנשק שלהן, אבל לפעמים אתה צריך לשכנע מחוקקים על באמריקה, אתה צריך לשכנע פוליטיקאים במדינות אחרות, ואם אתה אוהב את זה או לא, זאת המציאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים