שיתוף
תגובות
חדשות » שר הבריאות דרעי: חתם על מהפכה בתוכנית הסטאז' לסטודנטים לרפואה
לפי התוכנית עליה הודיע שר הבריאות, אריה דרעי, נקבע כי רשימת המקצועות בהם תינתן האפשרות להמשיך להתמחות בסטאז' תורחב | תקופת ההתלמדות תחולק לשני שלבים 
שר הבריאות אריה דרעי | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

שר הבריאות אריה דרעי חתם היום (חמישי) על הסדרת תקופת הסטאז' במקצועות הרפואה והרחבת רשימת המקצועות בהם תינתן האפשרות להמשיך להתמחות במסלול סטאז' ישיר, לכל התמחות בסיס מוכרת.

ההחלטה קובעת כי תקופת הסטאז' תחולק לשתיים. תקופת ליבה שתארך שישה חודשים ותקופת התנסות מותאמת אישית שתכלול חודש חופש וחמישה חודשים נוספים. תקופת הליבה (השלב הראשון) תהיה זהה לכל הסטאז'רים, ללא קשר למוסד הלימודים בו למדו או למסלול בו הם מתמחים. תוכנית הלימודים תהיה מובנית ותכלול שישה חודשים של סבבי חובה. שלושה חודשים ברפואה פנימית, חודש בכירורגיה כללית, חודש בילדים וחודש במלר"ד.

עוד מבחזית החדשות

בתקופה הראשונה ירכשו הסטאז'רים מיומנויות בסיסיות הדרושות לרופאים צעירים, ויתנסו לראשונה בפעילות מפוקחת כרופאים במחלקות בכל שעות היממה ובכל ימי השבוע. בסיום תקופה בכל מחלקה, תעריך הנהלת המחלקה את כשירות הסטאז'ר להמשיך ולעבוד כרופא. הערכה זו תתבצע כהערכה מבוססת מיומנויות. אם הסטאז'ר יעבור הערכות אלו, הוא יוכל להמשיך לחלק הבא באופן ישיר, ואם לא, הוא יצטרך לחזור למחלקות בהן נכשל ובסיומן יעבור הערכה מחודשת.

תקופת ההתנסות המותאמת (השלב השני) הינה אישית וגם היא תהיה עם תוכנית מסודרת. סטאז'ר שעבר בהצלחה את כל החלק הראשון, יוכל לבחור בין מסלול אלקטיבי בו ישובץ במחלקות השונות על פי  העדפתו  על מנת להחליט באיזה תחום להתמחות, לבין מסלול הסטאז' הישיר בהמלצת מנהל המחלקה. סטודנטים אלו יקבלו סמכויות נרחבות יותר מאלו שניתנו להם בתקופת הסטאז' הראשונה.

מסלול הסטאז' הישיר יהיה רלוונטי רק לסטאז'רים מצטיינים, שהשיגו את מלוא המיומנויות בתום תקופת הליבה של הסטאז'. סטאז'רים אלו יוכלו לגשת למסלול הישיר ולהתמחות במגוון מקצועות על פי בחירתם. ביחס למקובל כיום, תורחב רשימת המקצועות מהשלושה הקיימים לרוב מקצועות הבסיס, ובהם תינתן האפשרות להמשיך להתמחות במסלול סטאז' ישיר, לכל התמחות בסיס מוכרת.

שנת הסטאז' ברפואה היא חלק מהותי בהכשרתם ובהסמכתם של רופאים חדשים בישראל. ועדה בראשות פרופ' שאול יציב, מנהל האגף לרישוי מקצועות רפואיים, דנה באפשרויות השונות לקיצור הסטאז' או לשינוי המתכונת, על מנת לשפר ולהקל על תקופה זו, כדי לסייע בתהליך המעבר מסטודנט לרופא ולהבטיח את כניסתם של רופאים כשירים ומיומנים למערכת. בסיום הדיונים הוחלט כאמור על השינוי בתוכנית הסטאז' וקיצור תקופת הסטאז' בחצי שנה לסטודנטים מצטיינים לרפואה, תוך הרחבת רשימת המקצועות בהם יוכלו לבצע את הסטאז'.

עוד מבחזית החדשות

שר הבריאות אריה דרעי אמר בתגובה "ההחלטה שאישרנו תעודד מצוינות בלימודי הרפואה ותסייע למערכת הבריאות להתמודד עם האתגרים העומדים לפתחה. סטאז'רים מצטיינים יזכו לקיצור תהליך ההכשרה וייכנסו מהר יותר לעבודה במוסדות הבריאות. זוהי בשורה למערכת הבריאות ולדור העתיד של הרופאים במדינת ישראל".

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות אמר "החלטה זו מהווה שינוי מהותי ובשורה לכל הסטודנטים לרפואה ולמערכת הבריאות כולה. לטווח הארוך נקבל רופאים איכותיים יותר שישתלבו בצורה מהירה, חלקה ומקצועית במוסדות הבריאות, ויקלו על המערכת כולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים