שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר הביטחון הורה לצה"ל להיערך להסלמה ביו"ש – ומתריע: "בונים משרד בתוך משרד עם סמכויות משלו"
ראיון סיום
בריאיון לקראת סיום תפקידו, גנץ מתריע לאור ההסכם בין הליכוד לסמוטריץ "במקום שתהיה אחדות פיקוד, בונים משרד בתוך משרד, עם ייעוץ משפטי משלו ועם כוחות משלו"
שר הבטחון בני גנץ והרצי הלוי | צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ התראיין הבוקר לאולפן ynet ואמר כי הנחה את צה"ל להיערך לאפשרות של הסלמה, והביע חשש מכך שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יקבל  לידיו או לסיעתו את תפקיד שר הביטחון. לדברי גנץ "בעיניי מסתמנת בעיה, כל התקופה שאנחנו הולכים אליה היא לכשעצמה רגישה, אנחנו רואים את אירועי הטרור כל לילה, ממשיכים במעצרים ובפעילות יזומה ביו"ש. ראינו רקטה מעזה, היינו עם התרעות ולזה צריך לצרף את האפשרות של התחממות בשטחים כתוצאה מסוגה של הממשלה".

עוד הוסיף גנץ "הנחיתי את הצבא להיות מוכן לאפשרות שיקרה אירוע שיוביל בסופו של דבר להסלמה כזו או אחרת בתוך איו"ש ויכולה להתחבר לעזה. הדבר הזה יכול ועלול לקרות. בתוך המצב המורכב הזה צריך להוסיף האתגר האיראני שילך ויתגבר לדעתי בשנה שנתיים הקרובות. ובמקום שתהיה אחדות פיקוד מסודרת שלמה, לוקחים את אלו שנלחמים בטרור ושומרים על החוק ביו"ש ומפרקים אותם. בונים פה משרד בתוך משרד עם סמכויות משלו, עם ייעוץ משפטי משלו, עם כוחות משלו".

עוד מבחזית החדשות

לשאלת המראיין האם הוא מתכוון לסמוטריץ' או בן גביר ענה גנץ "שניהם בעצם, כי מה יקרה? המנהל האזרחי יוכפף לסמוטריץ', המג"ב שמתעסק באכיפה של העניין הזה יוכפף בכלל למשטרת ישראל, למה שנקרא המשרד לביטחון לאומי". עוד הוסיף "כן. אני חושב שהוא ייכנס לשם ברגל גסה. אני חושב שנתניהו מאמין שהוא יוכל לשלוט בזה, אני חושב שהוא טועה, וזה חבל מאוד".

לשאלה האם במקומו של שר הביטחון המיועד גלנט היה מוותר על התפקיד, השיב גנץ "אני לא יודע להציע למי שמחליף אותי, ואני לא יודע אם זה יהיה גלנט או מישהו אחר. שיעשה את שיקוליו. אני במקום נתניהו הייתי נוהג באחריות, ולא נותן לעניין הזה לקרות. הרי ברור שהציבור אמר את דברו ואני מקבל את זה, 64 מנדטים לגוש הימין בראשות נתניהו. לאנשים האלה אין לאן ללכת. מה פתאום הוא מוותר לסמוטריץ' ככה? בחוסר אחריות ובמידה מסוימת של סחטנות הוא מוותר על הדברים הכי גדולים. אני חושב שזה קשור להסדרה המשפטית של נתניהו".

"בוא לא נתבלבל. הצבא שלנו הוא צבא ממלכתי, צה"ל כפוף לשר הביטחון ונתון למרותה של ממשלת ישראל, והרמטכ"ל מכבד את החוק. אם הוא יצביע אני מניח על הסיכונים הכרוכים בעניין הזה, הרי בסופו של דבר יש פה סיכונים בהפעלת הכוח, אי אפשר להכפיף יחידה צבאית לגוף שהוא לא צבאי, יהיו לזה השלכות אזוריות, עלולות להיות לזה השלכות בינלאומיות. יש לנו צבא מצוין ושדרת פיקוד מצוינת, הם כפופים לממשלת ישראל ומספיק אמיצים להגיד לראש הממשלה את מה שהם חושבים על הצעדים שקורים והמשמעות הביטחונית הנגזרת מזה. אני מתכוון להציף זאת בפני ראש הממשלה הנבחר, שיידע ללא צל של ספק מה הולך לקרות כתוצאה מהעניין הזה. זה אירוע חמור מאוד שיפגע בביטחון הצבא".

עוד הוסיף גנץ "אין ספק שמדובר בממשלה שהדופן הימנית שלה נוטה לקיצוניות בתחום המדיני ולדעתי גם בתחום הדתי, ונתניהו שוב חושב שהוא זה שיוכל לנהל את העניינים, ואני אומר לכם שיהיו הפתעות בעניין הזה. הוא יתעורר להרבה מאוד צרות".

"אני אמרתי שבסופו של דבר מה שעושים פה זה ממשלת פירוקים. עושים את זה במשרד הביטחון, עושים את זה במשרד החינוך. עוד לא שמענו מה קורה עם שרי הליכוד, הרי גם שם יצטרכו לתת תפקידים וגם שם אני מניח שנראה כל מיני פירוקי משנה כדי שיוכלו לתת פינוקים מיניסטריאליים לאנשים". לשאלת המראיין האם גלנט יהיה חצי שר ביטחון ענה גנץ "בפועל הולכים להיות שני שרי ביטחון במדינת ישראל".

כאשר נשאל גנץ האם נתניהו צודק באמירה שהוא ולפיד מפיצים פייק ניוז ולא מקבלים את תוצאות הבחירות, הוא השיב "הוא ממש טועה. ראשית אני לא מפיץ אף פעם פייק ניוז ושנית אני מקבל את תוצאות הבחירות. הוא זה שגרר אותנו ממערכת למערכת, אני נותן לגיטימציה לממשלה הזו והעומד בראשה. ראש הממשלה המיועד נתניהו היה בכנס של השב"כ ואפילו לא הזכיר את נוכחותו של ראש הממשלה. אז שלא יספר סיפורים על לגיטימציה". 

"זו ממשלה קיצונית שאני לא מוכן להיות חלק ממנה, וגם נתניהו לא ירצה את הדבר הזה כי אני אהיה מכשול להישגים המשפטיים שהוא רוצה להשיג. לא אתפלא אם נתניהו ישחזר את העניין של משתמש וזורק ובעוד כמה חודשים, אחרי שהוא יסדר את העניינים שלו, הוא יעשה איזושהי קריאת געוואלד כזו או אחרת. אני מעולם לא אפסיק לשרת את מדינת ישראל. אני יכול לתמוך בה מהאופוזיציה, אני יכול לעשות כל מיני דברים אחרים. כשמדובר בביטחון ישראל אני תמיד אהיה שם".

לשאלת המראיין האם יש נתק בינו לבין לפיד אמר גנץ "אין נתק. לא הייתה שיחת טלפון לאחרונה, אבל תקשרנו גם אתמול ושלשום סביב כל הצורך לקום ולראות פעולה מתואמת שקשורה גם בנושאי משרד החינוך וגם בנושאי משרד הביטחון. האופוזיציה תהיה אופוזיציה מתואמת, יאיר יהיה יו"ר האופוזיציה, לנו יש אג'נדה משלנו. אנחנו רוצים להפגין אופוזיציה ממלכתית ואחריות, זאת אומרת להתנגד לכל מה שצריך, לתמוך במה שאפשר. יש לי הערכה ליאיר לפיד ויש לי גם ביקורת, הוא יודע את זה. אנחנו מדברים, משוחחים, מתקשרים. נדע לעבוד בצורה מתואמת".

גנץ גם התייחס לאמירה של איזנקוט בשבוע שעבר שאמר כי יוציא מיליון איש לרחובות. לשאלת המראיין האם צודקים בליכוד שזו המרדה. והאם האמירה הזו הייתה מוגזמת, טען גנץ "לא, היא לא אמירה מוגזמת. אני חושב שזכות המחאה היא זכות אינהרנטית במדינת ישראל. מותר למחות ומותר לעשות הפגנות וזה דברים שהם לגיטימיים לחלוטין ואני חושב שצריך לשמור על הזכויות של ראשי הערים ומנהלי בתי הספר להחליט איזה תכנים נמצאים שם. אי אפשר לקחת את האדם הכי גזען וכמעט הכי חשוך במדינה ליברלית שמכבדת את כל אזרחיה ולתת לו לפרק את משרד החינוך".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים