שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר הביטחון בקבינט: "אלפי לוחמים מאבטחים את הצירים למעבר שרים וחברי כנסת"
עימות חריף בישיבת הקבינט, בין השר לביטחון לאומי שמחה על הטיפול של צה"ל בגל הטרור ושר הביטחון שזעם בתגובה
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: לע"מ

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (שלישי) בעקבות גל הטרור שבו נרצחו בשבת, שי סיילאס ניגרקר (60) ובנו אביעד ניר (28) בחווארה והפיגוע בדרום הר חברון אתמול, שבו נרצחה בת שבע נגרי (40) ונפצע באורח קשה אריה גוטליב (39). הישיבה, שהייתה אמורה להתקיים ב-10 בספטמבר הוקדמה במיוחד ונמשכה כשעתיים וחצי שבמהלכן נרשמו עימותים בין השרים.

גורמי הביטחון שנכחו הדגישו כי מסקירות שביצעו עולה כי בשטח יש הצפה של נשק וכסף, שמגיע מאיראן באמצעות חמאס. במערכת הביטחון המליצו בדיון לבדל בין גורמי הטרור לבין הרשות הפלסטינית.

עוד מבחזית החדשות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש שוב להציב מחסומים בכבישי יו"ש, וחזר על הטענה שצריך "סגרים וכתרים וחזרה לסיכולים ממוקדים באיו"ש", שר הביטחון יואב גלנט השיב לו כי "יש סכנה של חיכוך וצריך לשים לב לכך. אירוע גורר אירוע".

בן גביר השיב לו כי "אנשים נרצחו ואתם מדברים על סכנת החיכוך. הדיון הוא על טרור. אנחנו צריכים לבוא עם צעדים אופרטיביים נגד הטרור". עוד טען בן גביר כי צה"ל לא עושה את עבודתו, ובתגובה גלנט תקף ואמר: "אלפי לוחמים פעלו לאבטחת הצירים ביו"ש, כדי להבטיח נסיעה בטוחה של השרים וחברי הכנסת עד לעמדות השידור מהן גידפו את מפקדיהם".

בן גביר דרש במהלך הדיון להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים בתגובה לפיגועים, ובנוגע לכך הוחלט שיתקיים דיון נוסף בנושא. למעשה, הקבינט הסמיך את נתניהו וגלנט להחליט על פעולות מבלי לכנס את הקבינט, גם אם הפעולות יהיו כבדות יותר ממה שראינו.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם, והסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בנידון". עוד נמסר לאחר הישיבה, שבה השתתף גם יו"ר ש"ס אריה דרעי כי: "הקבינט מגבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון בפעילותם נגד גורמי הטרור למען ביטחון אזרחי ישראל".

עוד מבחזית החדשות

ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) התייחס לפיגוע הירי בהר חברון, שבו נרצחה נגרי הי"ד, ולמתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון, ואמר ל-ynet כי "הקריסה התחילה בשנת 2022. כולנו אחראים לתוצאה הקשה הזו. אנחנו לא מספקים ביטחון לתושבי מדינת ישראל". לדבריו, "האקסיומה היא לחזק את הרשות הפלסטינית, שהיא כר פורה לפעילות טרור. אני לא כזה נמהר לפרק אותה, אבל האם נכון לתחזק אותה? במבחן התוצאה לא סיפקנו הסחורה ויש לעשות הכל כדי לשנות המשוואה".

ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) אמר בריאיון ל-ynet כי "הממשלה צריכה לקחת אחריות ולשנות את המציאות". לדבריו, "הממשלה עוד לא השלימה את המערכה ולא עשתה מה שהציבור הישראלי מצפה ממנה. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש ולתקן את מעשינו ודרכינו". הוא הוסיף כי "אנחנו נמצאים במציאות יוצאת דופן, וצריכים להסתכל ביושר לעצמנו ולהבטחת הבחירות המרכזית שאנחנו נתנו לציבור – שהייתה להחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מה דרעי עושה שם?! על איזה תקן בדיוק? חוצפה של ממשלה שמזלזלת בפסיקות בית המשפט. מחר יכניסו לשם גם את שרה ויאיר בתור יועצים אסטרטגיים. בושה של התנהלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים