שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר האוצר נגד ביטול מגבלות הפריים במשכנתאות: "בנק ישראל טעה"
שר האוצר סמוטריץ' מתח ביקורת חריפה על ביטול הגבלת רכיב הפריים במשכנתאות ל־33% | ביחס לרפורמה המשפטית: "אנו מדינה דמוקרטית וזה מצוין"
יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ | צילום: צילום מסך דוברות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ השתתף היום (שלישי) בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות באילת ותקף את בנק ישראל ואת האופוזיציה. לדבריו: "ההחלטה לגבי העלאת רכיב ריבית הפריים הייתה טעות. בנק ישראל טעה. שגיאה קשה שפגעה באזרחים רבים. הסיכון שנלקח היה גבוה" טען סמוטריץ'

עוד הוסיף סמוטריץ': "התקופה האחרונה מחייבת אותנו לחשבון נפש, נכון ביחס למדינה, למשרד האוצר, לבנק ישראל. בנק ישראל לפני למעלה משנה העריך שלא הולכים להעלאת ריבית והגדיל מאוד את מרכיב הפריים בהלוואות במינוף גבוה שבהן ההון העצמי נמוך מאוד, טעה בהערכת המצב. הייתה לכך תרומה להאצה בביקושים. ברור שהוא טעה בהערכה וזה בסדר, זה לא מדע מדויק וזה לא נבואה. הוא טעה בהגדלת רכיב הפריים כיוון שהמצוקה הגדולה של רוכשים רבים היום היא התוצר. המציאות היא שהיה פיתוי גדול להגדיל את רכיב הפריים שהיה נמוך מאוד. אבל הוא בסיכון גבוה והנה לפעמים סיכונים מתממשים. לנו כמדינה יש מה להפיק לקחים. חלק גדול מהמצוקה היה יכול להימנע לו מראש היינו מנהלים סיכונים קצת יותר טוב".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף שר האוצר: "“האתגר שלנו בשנים הקרובות זה לשמור על קצב התחלות הבנייה למרות הירידה במחירים, העליית הריבית והירידה בביקושים. כדי לעשות את זה נצטרך לטפל בקשיי האשראי ליזמים ולקבלנים, בפישוט ובקיצור הליכי התכנון והרישוי ובשמירת הכדאיות הכלכלית באיזורי הפריפריה. את הצעדים האלו תראו כבר בחוק ההסדרים ובתקציב הקרוב".

בסיום דבריו התייחס סמוטריץ' לרפורמה במערכת משפט ואמר: "אנו מדינה דמוקרטית וזה מצוין, דנים ומתווכחים וחלוקים ביחס לתפיסות הטוב למדינת ישראל. אוי ואבוי אם נפסיק להתווכח, כל אחד צריך להביע את דעתו ולהשפיע ולקדם. אבל משהו אחד חייב להיות מחוץ לתחום, ניסיונות מכוונים לפגוע בכלכלת ישראל כחלק ממאבק פוליטי. זה צריך להיות מחוץ ללקסיקון הציבורי שלנו. וזה שיש גורמים חסרי אחריות בפוליטיקה ובתקשורת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים