שיתוף
תגובות
חדשות » שר האוצר ליברמן מקדם שורת גזירות נגד החרדים
הגזירות בדרך
ליברמן הנחה את בכירי משרדו לקדם שורת גזירות נגד החרדים • הצעדים כוללים בין היתר קיצוץ בתקציב הישיבות, שינוי התקצוב של רשתות החינוך ופגיעה בחרדים שלא עובדים
ליברמן | צילום: lev radin, שאטרסטוק

שר האוצר אביגדור ליברמן בהחלט מעוניין להעביר את תקציב המדינה לשנת 2023 בקרוב, אך במצב הנוכחי ככל ועובר הזמן, כך הסיכויים לכך פוחתים.

אולם למרות הכל, הערב פורסם במהדורה המרכזית בחדשות 12 כי שר האוצר אביגדור ליברמן, בכל זאת הורה לפקידי משרד האוצר להכין את הגזירות הבאות שצפויות לפגוע באוכלוסייה החרדית. אחת מהגזירות כוללת קיצוץ במעונות היום לילדים – צעד שעליו הטיל וטו חבר הכנסת ניר אורבך לפני כחודש, אולם בינתיים רק הלכה והשתדרגה.

על פי הדיווח, הסעיף הראשון המתוכנן הינו קיצוץ של שליש בתקציב הישיבות – מ-1.2 מיליארד שקלים ל-800 מיליון שקלים. הסעיף השני המתוכנן הינו שינוי התקצוב של רשתות החינוך מ-100% ל-75%.

ואילו הנושא השלישי המתוכנן הינו הוספת מבחן מיצוי כושר השתכרות כדי שיוכלו לקבל סבסוד מעונות יום, סיוע בשכר דירה והנחות בארנונה. מה שאומר כי חרדי שלא עובד – לא יקבל הנחות בכלל.

כזכור, נושא מעונות יום לילדים עלה בעבר, אך בוטל בעקבות האולטימטום של חה"כ ניר אורבך לפני כחודש. למרות זאת, הפעם הנושא גדל עם עוד שני סעיפים חדשים – ארנונה ושכר דירה. הצעדים הללו זכו להתנגדות בדיונים פנימיים באוצר, ובכירים במשרד הביעו הסתייגות מהם, אבל ליברמן קובע – ורוצה לקדם אותם.

הציונות הדתית בתגובה לפרסום גזרות ליברמן: ״אורבך, שרק לאחרונה הציג כהישג את דחיית הפגיעה בלומדי התורה בסבסוד מעונות היום, קיבל היום סטירת לחי משפילה מליברמן שהכפיל ושילש את הפגיעה בלומדי התורה ובציבור החרדי. הגזרות הגזעניות של ליברמן נגד הציבור החרדי לא יעברו, בעיקר כי הממשלה הזו לא תשרוד בעזרת השם כדי להעביר אותן.

"אבל פרסומן ושנאת החרדים העולה מהן מגחיכה את נוצות האחדות והריפוי שהממשלה הזו מתהדרת בהן ואת נאומי בנט על "גן הפלגנות" שכביכול כל כך מטריד אותו. שנים רבות כבר לא הייתה כאן ממשלה שהפיצה כל כך הרבה שנאה וחרמות כלפי רוב העם.

"העובדה שאנשים כמו שקד, כהנא, סער ואורבך יושבים בממשלה ששר האוצר שלה מרשה לעצמו לשים על השולחן גזרות כאלה מלמדת עד כמה רחוק הם הלכו לאיבוד ועד כמה ליברמן בז להם, לא סופר אותם ולא חושש מהם. הוא יודע שהם שבויים בממשלה הזו כדי לשרוד פוליטית ומרשה לעצמו פעם אחר פעם להתריס מולם במצח נחושה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד וליברמן לא מדגדג לנו מה שכן שאנו צריכים להתחזק כי גזירות הממשלה באים בעוונותינו…..
    תן לייק👍

  2. נחיה ונראה אם הוא יצליח וקרן עם ישראל ותורתו יורם על מרומי הר ציון במהרה בימינו אמן ואמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים