שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר האוצר המיועד סמוטריץ': "ננהיג מדיניות של שוק פתוח ושל הסרת חסמים"
שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ' סיפר, כי בשבועות האחרונים הקדיש את "ימיו ולילותיו ללמידה משרי אוצר לשעבר ומנכ"לים מובילים במשק"
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בפתח הנאום שנשא היום (חמישי) במליאת הכנסת, יו"ר הציונות הדתית והמיועד לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ הוא אמר כי "נשאף למדיניות אחראית ולפעמים לא פשוטה של אחריות פיסקלית וריסון תקציבי".  

סמוטריץ' עדכן לגבי מדיניות המשרד והבהיר "ננהיג מדיניות של שוק פתוח ושל הסרת חסמים. מדיניות שתשאף להגדיל את שיעור ההשתתפות בשוק התעסוקה במדינה בכלל האוכלוסיות, שתגדיל את הפריון, ולא תרמוס אף ציבור. כזאת שתראה את מעמד הביניים ותדע להיות עם חמלה כלפי מי שבאמת צריך, ואף תדע להקל על השחקנים שהם הקטליזטור של המשק ושל הכלכלה הישראלית". 

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר שר האוצר המיועד "היום אכנס בעזרת השם למשרד האוצר, ובפנינו אתגרים עצומים כשכלכלות העולם בטלטלה, בימים של פוסט-קורונה ומשבר עולמי, כשהאינפלציה וההאטה מאיימים לזעזע את העולם". לדבריו "בים הסוער של הכלכלה העולמית, נהיה בעזרת השם אי של יציבות בו אומת הסטארט-אפ תמשיך לזרוח ולהתפתח!".

סמוטריץ' שיתף את חברי הכנסת ואמר "גזרתי על עצמי שתיקה בשבועות האחרונים והקדשתי את ימיי ולילותיי ללמידה משרי אוצר לשעבר, מנכ״לים מובילים במשק, במגזר הפרטי והציבורי, בהייטק ובתעשייה. אני מתכוון להמשיך ולהעמיק וללמוד, ובחודשים הקרובים לעבוד עם שותפיי על תקציב מדינה אחראי ומוטה צמיחה, על פיתוח תשתיות ועל רפורמות כלכליות משמעותיות שיזניקו את מדינת ישראל קדימה".

בנוגע למערכת המשפט טען סמוטריץ' "אמרתי פעמים רבות, לא אחיה יום אחד במדינה בלי מערכת משפט עצמאית וחזקה, וכך יהיה. בית משפט עצמאי שידאג לזכויות הפרט ושיהיה עסוק יותר בסעד לפרט ופחות בקביעת מדיניות של מדינת ישראל. אני מאמין גדול במודל של סמכות ואחריות ומאמין גדול בעם ישראל. אנו נבחרי הציבור נותנים דין וחשבון לציבור והאחריות היא עלינו". 

עוד מבחזית החדשות

"השינויים שאנחנו מבקשים לעשות ישיבו את אמון הציבור במערכת המשפט ובד בבד ישיבו את הכוח לעם, יחזירו את הוודאות והיציבות למשק ולכלכלה ויאפשרו משילות ודמוקרטיה איתנה. הנחנו את היסודות לפעולות אלו לפני הבחירות בתוכנית ״חוק וצדק״ ואני מאמין ומקווה שנצליח ליישם בממשלה הזו חלקים גדולים ממנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים