שיתוף
תגובות
חדשות » שרת התחבורה משנה כיוון: הכריזה על הארכת כביש 6 צפונה
כלכלת בחירות
שנה אחרי שבלמה מהלך להערכת הכביש, מרב מיכאלי הורתה על הקצאת 60 מיליון שקל לתכנון הארכת כביש 6 עד לכביש 85, שמחבר בין השאר את עכו לכרמיאל
כביש 6 צפון | צילום: כביש 6 חוצה צפון

למרות התנגדותה הנחרצת, שרת התחבורה מרב מיכאלי משנה כיוון, והיום (שלישי) שבועיים לפני הבחירות, הודיעה השרה עם ראשי הרשויות בצפון כי היא תקצה 60 מיליון שקל לתכנון הארכתו של כביש 6 עד לכביש 85. הודעה זאת מפתיעה במיוחד לאור העובדה שלפני שנה בלבד בלמה מיכאלי הצעה להארכת הכביש וביטלה הקצאה של מיליארד שקל  בחוק ההסדרים למטרה זו, בטענה שמשרדה משקיע בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי. 

הארכת הכביש תתבצע בדומה לכלל המקטעים של הכביש, בשיטת PPP, במסגרתו המדינה מעבירה לחברה פרטית את האחריות לתכנון, הקמת ותיחזוק הכביש, ובתמורה מאפשרת לה גביית תשלום ממשתמשי הדרך. בקטע החדש הוסכם כי החברה תגבה שקלים בודדים בלבד עבור המקטע החדש לטובת תושבי הצפון. שלב התכנון צפוי לקחת כשנתיים וחצי. 

השרה מיכאלי גזרה לעצמה קופון פוליטי בהודעה זו ואמרה כי "הארכת כביש 6 צפונה היא בשורה לתושבות והתושבים בגליל, בעכו, בכרמיאל, במטה אשר ובנהריה. ההארכה תאפשר לאזורים האלה לשגשג ולפרוח כמו שמגיע להם. הארכת הכביש מבוצעת במקביל לקידומן של תכניות מקיפות לחיזוק התחבורה הציבורית והעירונית בנהריה ובעכו, ותסייע בהוצאת תנועת רכבים פרטיים מתוך הערים. המקטע החדש יזכה לתעריף מופחת, וזאת לאחר התעקשות רבה שלי מול משרד האוצר שלשמחתי נשאה פרי". 

דני שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל ברך בתגובה ואמר "אנו מברכים על ההחלטה להארכת כביש 6 צפונה. מדובר בפרויקט תחבורתי משמעותי שישרת את האינטרס הלאומי, חיבור הצפון למרכז לטובת כלל תושבי מדינת ישראל, שכעת יוכלו לנוע במהירות וביעילות. הארכת הכביש תאפשר זרימת תנועה טובה גם בשעות השיא ותאיץ את הפיתוח העירוני של כלל היישובים במרחב הגליל המערבי". 

ח"כ יעל רון בן משה, מזכ"לית המחנה הממלכתי ויו"ר הוועדה לפניות הציבור, מתחה ביקורת על הודעתה של השרה מיכאלי ואמרה כי המהלך היה צריך להתבצע כבר לפני שנה. לדבריה "במהלך כל השנה האחרונה נאבקתי רבות בכנסת על קידום כביש 6 לצפון, ומיכאלי לא נקפה אצבע לטובת הטיפול בנושא החשוב הזה. ערב הבחירות היא מגיעה לנהריה ומכריזה שנמצא התקציב. למה אי אפשר היה להסדיר זאת לפני שנה? למה שוב בצפון מוטלת אגרה שלא קיימת בדרום או בכביש החדש לירושלים?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים