שיתוף
תגובות
חדשות » שרת התחבורה אישרה: 3 מיליארד שקלים להארכת כביש 6 צפונה
הארכה הכביש כוללת סלילת 22 קילומטרים של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק | הפרויקט יקצר משמעותית את זמני הנסיעה
כביש 6 חוצה צפון צמוד ליוקנעם | צילום: כביש 6 חוצה צפון

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד בית העמק. את הפרויקט מקדם משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל בהשקעה של כ-3 מיליארד שקלים. הכביש החדש יחבר את יישובי הצפון למרכז הארץ ויפחית משמעותית את עומס התנועה בצפון.

הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הפרויקט יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות ולכיוון דרום. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, עבודות ההקמה יתחילו ב-2025, והפתיחה מתוכננת לשנת 2028.

עוד מבחזית החדשות

הפרויקט צפוי לשדרג את החיבור בין צפון הארץ למרכז, להפחית משמעותית את הגודש בכביש 4 ולתמוך בפיתוחו כציר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שניים ואף יותר.

הכביש החדש יעודד את צמיחת עכו ונהריה כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הארכת כביש 6 ליוקנעם ולקריית גת. עבודות ההקמה יביאו תעסוקה לצפון ויוסיפו אלפי משרות חדשות במהלך 3 שנות העבודות. כמו כן, לצד הכביש תישמר רצועה פנויה למסילת רכבת, שתאפשר פיתוח עתידי של מערך הרכבות באזור.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב מסרה כי: "במסגרת מחויבותי העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ באמצעות מערכת כבישים ומסילות, אני שמחה על הצלחתי לקדם החלטת ממשלה חשובה המקצה שלושה מיליארד שקלים להארכת כביש 6 צפונה. תושבי עכו ונהריה וכל יישובי הצפון, בקרוב תיהנו מנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ, ואני מבטיחה לפעול להמשך הארכת הכביש עד שלומי."

מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך אמר: "חוצה ישראל רואה בפרויקט הארכת כביש 6 צפונה בשורה של ממש ונדבך נוסף בפרויקט הלאומי כביש 6, שיחבר את הצפון למכרז הארץ. הארכת הכביש צפויה להביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה עבור משתמשי הדרך ולשיפור הנגישות של אזור הצפון. חוצה ישראל תמשיך ליישם פתרונות תחבורתיים מתקדמים ולהוביל פרויקטי תחבורה מורכבים בפריסה ארצית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים