שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "שרלי הבדו" לעג לחמינאי: בתגובה איראן מאיימת על צרפת
המגזין הסטירי בצרפת, שעורר פעמים רבות סערה בעולם המוסלמי והיה יעד לפיגועים, ערך תחרות איורים של המנהיג העליון של איראן כחלק מתמיכתו במחאות החיג'אב
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: ויקיפדיה

איראן איימה היום (רביעי) על צרפת כי תגיב על הקריקטורות של המנהיג העליון עלי חמינאי שפורסמו במגזין הסטירי שארלי הבדו. המגזין, הידוע באיוריו מעוררי המחלוקת, בפרט כלפי מוסלמים, פרסם עשרות קריקטורות של המנהיג חמינאי כחלק מתחרות שהשיק בחודש שעבר לתמיכה בהפגנות החיג'אב באיראן.

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדאלליהאן, צייץ טוויטר כי "המעשה המעליב וחסר הכבוד שעשה מגזין צרפתי עם פרסום קריקטורות נגד הסמכות הדתית והפוליטית לא יעבור בלי תגובה יעילית ונחרצת" עוד הזהיר שר החוץ "אנחנו לא נאפשר לממשלת צרפת לחצות את הגבול. ללא ספק, הם בחרו בדרך שגויה".

עוד מבחזית החדשות

המגזין הצרפתי, שהיה יעד לשורת פיגועים בשנים האחרונות, אמר כי התחרות נועדה "להביע תמיכה במאבקם של האיראנים הנלחמים למען חירותם". ההפגנות פרצו באיראן אחרי שצעירה כורדית שנעצרה אחרי שלא לבשה כראוי את החיג'אב, מתה במעצר. מאז התחילו המחאות נהרגו מאות בני אדם והמשטר באיראן מאשים מדינות זרות בליבוי המחאות במדינה.

המגזין פרסם את הקריקטורות במהדורה מיוחדת לרגל יום השנה לפיגוע הקטלני במשרדי שארלי הבדו בפריז ב-7 בינואר 2015, כששני מחבלים מארגון אל-קעידה פתחו באש במקום כנקמה על איורים שלעגו למוחמד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים